بوسنی

بوسنی

بوسنی

بوسنی

بوسنی
1395/2/14 سه‌شنبه در دیدار فرهیختگان کشور بوسنی: در وضع موجود مسلمانان، آنکه سود می برد دشمنان و کفارهستند رییس دفترتبلیغات اسلامی با اشاره به وضعیت جهان اسلام گفت: در این وضع موجود آنکه ضرر می کند مسلمانان هستند و آنکه سود می برد دشمنان مسلمانان هستند زیرا آرامش بلاد اسلامی در حال از بین رفتن است و سود آن را کفار می برند.
به گزارش روابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدواعظی در دیدار با جمعی از فرهیختگان کشور بوسنی که از بخش های مختلف این دفتر بازدید کرده بودند، ضمن خوشامدگویی تصریح کرد: جهان اسلام در وضیعت حساسی قرار دارد و اینکه گفته شود کسی که نگاه ما را قبول ندارد کافر است و کشتن او باعث رستگاری می شود، جهل خطرناکی است. 
وی افزود: شاید کمتر کسی در گذشته تصور می کرد که اگر بروم در بازار مسلمان ها خودم را منفجر کنم اهل بهشت می شوم اما این وضع اکنون بوجود آمده است و عده ای اینگونه منتظر هستند تا به بهشت بروند.
رییس دفترتبلیغات اسلامی اضافه کرد: این فهم از اسلام، عین جهل و نادانی است که بسیار خطرناک است، در حالیکه اسلام، دین منطق و گفت وگو و دعوت به عقلانیت است.
وی بیان داشت: اگر به تاریخ اسلام و ائمه شیعه نگاهی داشته باشیم به عنوان مثال در زمان امام صادق(ع)، نه تنها مسلمانان بلکه ملحدین می آمدند و بحث می کردند اما امام بدون اعمال خشونت ومجازات با آن ها به بحث می پرداختند.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر واعظی گفت: امام رضا(ع) با صاحبان ادیان مختلف بحث های بسیار داشتند و این منطق، منطق گفت وگو ودرک و فهم و منطق اسلام است.
وی با اشاره به وصفی که خداوند برای مسلمان ذکر می کند تصریح کرد: وقتی خداوند می فرماید «اَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» یعنی اسلام دین رحمانی است و باید میان مسلمانان مهربانی و اُلفت باشد.
رییس دفترتبلیغات اسلامی با بیان اینکه اگر مقابله ای هم هست با کفار باید باشد اظهارداشت: این کفار هم کفاری هستند که تصمیم به حربه با ما دارند. 
وی تصریح کرد: تفسیرهای خشن و افراطی از اسلام که فقط خود را حق بدانیم و دیگران را مشرک وکافر بدانیم، نه تنها موجب برادرکشی و ویرانی شده، بلکه چهره اسلام را نزد سایر ادیان و مذاهب در شرق و غرب عالم بَد جلوه داده است و باعث گریزان شدن افراد از اسلام شده است و این جُرم و خطای بزرگی است.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی افزود: در این وضع موجود آنکه ضرر می کند مسلمانان هستند و آنکه سود می برد دشمنان مسلمانان هستند زیرا آرامش بلاد اسلامی در حال از بین رفتن است و سود آن را کفار می برند.
وی ادامه داد: سوالی که داریم این است که آیا این ننگ نیست که ثروت برخی از کشورهای اسلامی به اروپا برود وسلاح، بمب و مهمات شود و بر سَرِ مسلمانان در یمن و سوریه ببارد و سودش را کمپانی های اسلحه و مهمات غربی ببرند؟.
رییس دفترتبلیغات اسلامی در پایان با آرزوی بیدار شدن جهان اسلام خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند ملت های مسلمانان را از جهالت و حاکمانی که به جای اینکه به مصالح ملسمین بیندیشند، امکانات مسلمانان را نابود می کنند نجات دهد.
لازم به ذکر است، جمعی از فرهیختگان مسلمان کشور بوسنی که به قم سفر کرده اند، پیش از این دیدار از بخش های مختلف دفترتبلیغات اسلامی بازدید کردند.

جهت مشاهده گزارش تصویری این بازدید می توانید اینجا کلیک کنید.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما