بانک اطلاعات شهدا
1395/2/11 شنبه رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اعلام کرد: معرفی بیش از 4 هزار شهید در بانک اطلاعات جامع شهدای روحانی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به تهیه بانک اطلاعات جامع شهدای روحانی توسط روابط عمومی این دفتر گفت: حدود 4 هزار و 183 روحانی و طلبه شهید از 298 شهر و شهرستان در این بانک اطلاعات معرفی شده اند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد واعظی در آیین رونمایی از بانک اطلاعات جامع شهدای روحانی که در دفتر آیت الله نوری همدانی و با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: با شروع جنگ تحمیلی دفتر تبلیغات اسلامی به اعزام طلاب به جبهه ها اقدام کرد.
وی با بیان اینکه عمده روحانیون توسط دفتر تبلیغات اسلامی به جبهه اعزام می شدند، گفت: اطلاعات این شهدا توسط این نهاد منعکس می شد و اکنون به همت روابط عمومی دفتر، بانک اطلاعات جامع شهدای روحانی تهیه شده است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علیمه قم با بیان اینکه حدود 4 هزار و 183 روحانی و طلبه شهید از 298 شهر و شهرستان در این نرم افزار معرفی شده اند، تصریح کرد: تهران با 279 نفر، اصفهان با 182 نفر و قم با 110 نفر بیشترین شهید روحانی را تقدیم انقلاب نموده اند.
وی با اشاره به اینکه این نرم افزار به 6 محور اصلی از جمله محل تولد، محل و کیفیت شهادت اشاره کرده است، گفت: 26 نفر از این شهدای روحانی در مقام اجتهاد بودند، 21 نفر سطح چهار و بیشتر آن ها درسطح مقدماتی حوزه قرار داشتند.
حجت الاسلام والمسلمین دکترواعظی با بیان اینکه حدود 913 نفر از روحانیون شهید توسط دفتر تبلیغات اسلامی و 2 هزارو 522 نفر توسط بسیج به جبهه اعزام شده بودند، اعلام کرد: نزدیک به 4 هزارو 98 نفر از این شهدا شیعه و 85 نفر اهل سنت بودند.
وی با اشاره به اینکه حدود 350 نفر از این روحانیون شهید توسط دفتر تبلیغات اسلامی اعزام شده بودند، افزود: شلمچه با 966 شهید، فاو با 301 شهید و جزیره مجنون با 287 شهید بیشترین فراوانی را درمحل شهادت روحانیون دارند.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما