دیدار لک زایی- بوشهری
1397/9/18 يكشنبه آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی میدان‌دار برآورده کردن نیازهای نظام اسلامی نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان نهادی حوزوی از دیرزمان همیشه مرکز اجتماع، حضور و تبادل فکر و اندیشه بوده و می تواند میدان دار برآورده کردن نیازهای نظام اسلامی باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار حجت الاسلام والمسلمین لک زایی "رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی" و مسؤولان این پژوهشگاه اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان نهادی حوزوی از دیرزمان همیشه مرکز اجتماع، حضور و تبادل فکر و اندیشه بوده است.

وی گفت: از اوایل پیروزی انقلاب با رسالتی که بر دوش دفتر تبلیغات اسلامی گذاشته شد و عنایت ویژه ای که رهبر معظم انقلاب داشته و دارند و مدیران خوبی که با انگیزه ها و رسالت حوزوی و دینی پای میدان گذاشتند، در عرصه کار پژوهشی ورود پیدا کرد و آثار خوبی در این مدت شناسایی و تجدید چاپ شده اند.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: کار محققانه ای روی این آثار انجام شده و دانشنامه های خوب و وزینی به زیور طبع آراسته شده و کار عالمانه ای در رابطه با این دانشنامه ها انجام شده است و علمای سلف ما در عین حالی که امکانات در حداقل بوده، اما همت کردند و کار را به اینجا رساندند و وظیفه مان این است که در این میدان بیشتر قدم بگذاریم.

وی اظهار داشت: کار پژوهش باید در حوزه رونق بیشتری پیدا کند و البته هر جایی که می خواهند حوزه را به چالش بکشند، سینه سپر می کنیم، نه از روی تعصب حوزوی، بلکه بیان واقعیات است و معتقدیم که نه تنها باید حوزه را از یک زاویه دید، بلکه باید از زوایای مختلف مشاهده کرد؛ این همه کارهای پژوهشی ره‌آورد همین حوزه است؛ باید این ابعاد حوزه را هم دید و مورد مطالعه قرار داد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که دفتر تبلیغات اسلامی می تواند میدان‌دار برآورده کردن نیازهای نظام اسلامی باشد، افزود: برآورده کردن نیازهای نظام اسلامی، یکی از دغدغه های جدی است که دفتر تبلیغات اسلامی می تواند میدان دار این مسأله باشد.

وی در خصوص آثار دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: گاهی به کتاب‌فروشی دفتر تبلیغات اسلامی مراجعه می کنم، لذت می برم و می بینیم که افرادی صاحب چند اثر هستند و برخی هم تازه به میدان آمده اند که آثار خوب و امیدبخشی است.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که بایستی کار اطلاع رسانی را بیشتر ارج نهیم، افزود: حوزه بی سر و صدا و آرام کارهای سنگین علمی را منتشر و مطرح می کند اما اطلاع رسانی های ما کمتر از آن چیزی است که باید باشد و این بدان علت است که مسائل مختلف جامعه بر ذهن افراد تلنبار شده و همچنین افراد نسبت به این مسائل کمتر فرصت می کنند که فکر کنند و هر فردی شاخه مربوط به خود را دنبال می کند، بنابراین کار اطلاع رسانی سخت شده و باید بیشتر آن را بیشتر ارج بنهیم.

*هفته ای پر شور و نشاط برای احیای روحیه پژوهش

در ابتدای این دیدار نیز حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی "معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم" در سخنانی به اهمیت جایگاه پژوهش پرداخت و تصریح کرد: هفته پژوهش در دفتر تبلیغات اسلامی هفته ای پر شور و نشاط برای احیای روحیه پژوهش در فضای علمی حوزه ها و آشنایی مراکز مختلف، نخبگان و عموم مردم با دستاوردهای پژوهش دفتر به عنوان بخشی از حوزه است.

وی با تشریح برنامه های هفته پژوهش در دفتر تبلیغات اسلامی گفت: چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به مناسبت هفته پژوهش از 24 تا 29 آذرماه در مرکز همایش های غدیر قم برگزار خواهد شد.  


گزارش تصویری دیداررا اینجا مشاهده کنید.

کلمات کليدي
هفته پژوهش, دفتر تبلیغات اسلامی, حوزه علمیه قم, حسینی بوشهری, لک زایی, پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی, جامعه مدرسین, آیت الله
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما