عشرتی
1397/9/17 شنبه رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه: دشمن در حال پیاده سازی سناریویی با هدف فروپاشی ایران و تمدن اسلامی است نشست فرهنگی با محوریت هفته‌ وحدت با حضور بانوی تازه مسلمان آرژانتینی به همت مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین عشرتی «رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه» در نشست فرهنگی با محوریت هفته‌ وحدت که با حضور بانوی تازه مسلمان آرژانتینی به همت این مؤسسه برگزار شد، کسب علم و دانش، دوری از عوام‌زدگی و تحلیل‌ها و دیدگاه‌های عامیانه در خصوص مسائل روز دنیا و جامعه، بالا بردن شم ّ سیاسی، بصیرت‌افزایی خصوصاً در نسل جوان را از دلایل و الزامات نمایش فیلم‌های مستندی مانند: شورش در شهر، پرزیدنت آکتور سینما و... عنوان کرد.

وی گفت: در کنار مطالعه تاریخ معاصر و تحلیل‌های سیاسی، نمایش اینگونه مستندات یک راه ساده در جهت بهره‌برداری و بصیرت افزایی است. در این مستند، به وضوح مشاهده می‌شود که دشمن(آمریکا)، ابر قدرت شوروی را که از نظر سلاح نظامی حرف اول را در دنیا می‌زد، چگونه از پا درآورد و به زمین زد. امروزه باید هوشیارانه توجه داشته باشیم که دشمن در حال پیاده سازی سناریوی شوروی از چند سال گذشته در کشور ما با هدف فروپاشی ایران و تمدن اسلامی است.

رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه دل بستن به غرب و غرب‌گرایی را از مشکلات به تصویر کشیده شده در این مستند (پرزیدنت آکتور سینما) دانست و تصریح کرد: دشمن به دنبال کاهش ارزش پول ملی، سقوطِ فروش و قیمت نفت، تحت فشار قرار دادن، ترساندن مردم از غرب و نشان دادن اعتراضات آن‌ها می باشد و در صدد است که انقلاب اسلامی به چهل‌سالگی خود نرسد.

وی ضمن بیان راه‌های مقابله با سیاست غرب توسط رهبر معظم انقلاب افزود: یکی از شگردهای دشمن، پاشیدن شیرازه‌ کشورها با بر هم زدن اوضاع اقتصادی و تغییر دولت‌ها است که مقام معظم رهبری با جواب‌های هوشمندانه‌ خود به تمام ترفند‌ها و حیله‌گری‌های آنها تغییر دادند و خداوند را شاکریم که چنین رهبری خداترس، و دشمن نترس داریم و باید قدر ایشان را بیشتر بدانیم.

در این نشست، ابتدا خانم زهرا(سوفیا) کاسترو «بانوی تازه مسلمان» نیز در خصوص انتخاب دین اسلام از میان سایر ادیان جهان، اظهار داشت: یکی از مواردی که مرا در این انتخاب تشویق کرد، رفتار و اخلاق خوب افرادِ مسلمانی بود که با آنها در ارتباط بودم. وقتی از آنها درباره اسلام و رفتار خوبشان سؤال می‌پرسیدم، در جواب رفتار و اخلاق پیامبر(ص) را مثال می‌زدند.

وی اسلام را یک دین عقلانی دانست و حجاب را مایه‌ احترام و محافظی در برابر خطرات جامعه برای زن عنوان کرد و یک زن مسلمانِ محجبه را به پرچم بر افراشته‌ اسلام در راستای تبلیغ دین تشبیه نمود.

شایان ذکر است این نشست با اکران فیلم مستند پرزیدنت، آکتور سینما به پایان رسید.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما