حسنی
1397/7/26 پنجشنبه رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد: برگزاری پنجشنبه‌های هنری طلاب با هدف هم ‌افزایی طلاب هنرمند رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به برگزاری پنجشنبه‌های هنری طلاب توسط این مرکز، هدف از برگزاری این برنامه را تبیین کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، پنجشنبه‌های هنری، میزهای متشکل از رشته‌های هشت گانه هنر‌های تجسمی اند که هر هفته، طلاب هنرمند، در حضور اساتید مطرح و شاخص هنری به تولید آثار، مباحثه هنری و بررسی و چگونگی استفاده حداکثری از ظرفیت  هنر‌های تجسمی می ‌پردازند.

پنجشنبه هنری، محفل و فرصتی جهت آفرینش‌گری طلاب در رشته‌های منبت، عکاسی، تصویرسازی، معرق، نگارگری، طراحی، کاریکاتور و گرافیک در فضایی آرام و هنری است که هر پنجشنبه در نگارستان اشراق قم برگزار می‌ شود.

محمد حسنی «رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی»، در حاشیه برگزاری اولین پنجشنبه هنری طلاب در گفت و گویی در خصوص چگونگی و اهداف برگزاری این برنامه گفت: هدف از برگزاری پنجشنبه‌های هنری، هم ‌افزایی طلاب هنرمند و تعمیق ارتباط آنان با هنر‌های دینی و آیینی است.

وی با اشاره به مخاطبان و مهمانان حاضر در این برنامه افزود: با توجه به اینکه مخاطبان و شرکت کنندگان در این برنامه، عموم طلاب هستند، پنجشنبه‌های هنری فرصتی مناسب برای شناسایی و کشف استعداد‌های طلاب در رشته‌های مختلف تجسمی است.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی یکی دیگر از اهداف پنجشنبه‌های هنری را تعالی هنر دینی و بررسی مشکلات موجود در هنر آیینی و دینی برشمرد و تصریح کرد: اداره هنرهای تجسمی این مرکز افزون بر این برنامه، نشست‌های ماهانه و ورک شاپ‌های کارگاهی نیز برگزار می‌کند اما پنجشنبه‌های هنری، این اجازه را به طلاب می‌دهد که  ضمن گردهمایی در میزهای مختلف تجسمی و برقراری ارتباط کلامی و هنری، چگونگی استفاده از حداکثر ظرفیت‌های هنر در تبلیغ دین را زیر نظر اساتید برجسته تجسمی، بررسی و تحلیل کنند.

وی پنجشنبه‌های هنری را تلاشی در راستای اعتلای هنر دینی در جامعه برشمرد و اذعان کرد: این برنامه به همت انجمن و اداره هنرهای تجسمی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود که اولین جلسه از این پنجشنبه‌های هنری با استقبال بسیار خوب طلاب هنرمند مواجه گردید.

حسنی خاطرنشان کرد: هر هفته از 2 استاد هنرمند در رشته‌های تجسمی دعوت می‌شود که ضمن حضور و خلق آثار هنری به منظور ایجاد انگیزه و تشویق طلاب، دانش ها و مهارت‌های خود را در اختیار علاقه‌ مندان قرار دهند.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما