خلیلی
1397/4/24 يكشنبه رييس دفتر تبليغات اسلامي جنوب شرق کشور: روحانيت بايد براي مردم روشنگري کنند رييس دفتر تبليغات اسلامي جنوب شرق کشور گفت: وظيفه روحانيون است که درگير فتنه نشوند اما براي مردم روشنگري کنند تا مردم بتوانند راه صحيح را انتخاب نمايند.
به گزارش روابط عمومي دفتر تبليغات اسلامي جنوب شرق کشور، حجت الاسلام والمسلمين خليلي در کارگاه آموزشي « نقش روحانيت در مبارزات ضد استبداد و جايگاه 7 تير در مسير انقلاب اسلامي» که با حضور روحانيون، مسئولان و فعالان فرهنگي شهرستان ايرانشهر در سالن اجتماعات دفتر تبليغات اسلامي جنوب شرق برگزار شد، ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيد بهشتي و هفتاد و دو تن از ياران امام راحل و انقلاب اظهار داشت: شهيد بهشتي مورد امتحان الهي قرار گرفت و صبر پيشه کرد و مزد صبوري خود را در برابر ناملايمت ها و تهمت ها گرفت و به گفته مقام معظم رهبري «بهشتي مظلوم زيست و مظلوم هم از دنيا رفت».
وي گفت: روحانيت بايد شهيد بهشتي را سرلوحه خود قرار دهد و در برابر ظلم و استبداد سکوت نکند و در مقابل ظلم و ظالم، سخت و در برابر مظلوم، نرم و مهربان باشد.
رئيس دفتر تبليغات اسلامي جنوب شرق کشور در ادامه با اشاره به مشکلات اخير جامعه گفت: امروزه دشمنان جمهوري اسلامي ايران هم قسم شده اند که به روش هاي مختلف چه از طريق فتنه و چه از راه فشار اقتصادي عرصه را بر مردم ايران سخت کنند و متأسفانه عوامل داخلي هم در اين موارد دخيل بودهاند اما مردم در اين اوضاع متلاطم بايد گوش به فرمان ولي امر مسلمين مقام معظم رهبري باشند تا مکر فتنه گران به خودشان باز گردد.
حجت الاسلام والمسلمين خليلي در پايان به فتنه هاي اخير استان سيستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: وظيفه روحانيون است که درگير فتنه نشويم اما براي مردم روشنگري کنيم تا مردم بتوانند راه صحيح را انتخاب نمايند.
در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمين سجادي (امام جمعه موقت شهرستان ايرانشهر)  به سخنراني پيرامون اين روز  و نقش روحانيون در مبارزات ضد استبدادي پرداخت. 
وي در ادامه به جايگاه روحانيون و علما در مسير اسلام و ايستادگي آنها در برابر ظلم و ظالم اشاره کرد و گفت: علما و روحانيون در صدر اسلام تا امروز جايگاه والايي در ميان جامعه و مردم داشتند و دارند و اين جايگاه به خاطر ايستادگي و سکوت نکردن در برابر ظلم بوده است. 
امام جمعه موقت ايرانشهر به جايگاه شهيد بهشتي در زمان هاي قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: شهيد بهشتي يک سياستمدار فقيه بود، شخصيتي بود که مورد آزار و شکنجه ساواک قرار گرفت اما دست از مبارزات نکشيد و پا به پاي امام راحل در مسير انقلاب قدم برداشت و در روزهاي سخت اوايل انقلاب يار امام(ره) بود و منافقين نيز همين خصوصيت او را تاب نياوردند و در سال 60 او را به همراه جمعي از نيروهاي انقلاب به شهادت رساندند.
حجت الاسلام والمسلمين سجادي به اتفاقات تلخ دهه 60 اشاره کرد و گفت: ما نبايد بگذاريم دهه شصت ديگر تکرار شود اما بايد هميشه آن روزهاي تلخ را به ياد داشته باشيم و نگذاريم چهره منافقين از ياد اين مردم برود. 
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما