مبلغان نخبه
1395/3/8 شنبه رییس دفترتبلیغات اسلامی خبرداد: افزایش کمی مبلغان در سطح کشور رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: بر طبق بررسی های به عمل آمده حضور مبلغین از لحاظ کمی باید در سطح کشور افزایش یابد تا عده بیشتری بتوانند از وجود این مبلغان بهره ببرند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد واعظی در نشست مبلغان نخبه و برتر این دفتر که در مؤسسه علوم و حیانی اسراء برگزار شد، اظهار داشت: بر طبق بررسی های به عمل آمده حضور مبلغین از لحاظ کمی باید در سطح کشور افزایش یابد تا عده بیشتری بتوانند از وجود این مبلغان بهره ببرند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه مناطقی در کشور وجود دارد که از اعزام مبلغ محروم هستند، افزود: بر طبق تصمیات گرفته شده حجم تعداد مبلغان اعزامی را به شکل معنا داری افزایش می دهیم. 
وی از رشد یک سومی اعزام مبلغ خبر داد و گفت: براین اساس فقط در قم طی سال گذشته تعداد اعزامی ها در ایام تبلیغی محرم و رمضان به نسبت سابق قریب به 2 هزارو 500 نفرافزایش پیدا کرد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر واعظی عنوان کرد: آنگونه که باید به مبلغان توجه نشده لذا باید نسبت به این عزیزان و فراهم آوردن تسهیلات و امکانات برای آن ها توجه بیشتری صورت بگیرد.
وی  با بیان اینکه در برخی مناطق حضور یکی دو روزه مبلغ غنیمت است و همین حضور کم می تواند تأثیر گذاری خود را داشته باشد، گفت: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا مبلغان نه تنها درایام تبلیغی بلکه در دیگر ایام با حضور حتی یکی دو روزه خود در مناطق محروم و به ویژه مناطقی که شیعه در اقلیت است حضور یابند و به امر تبلیغ بپردازند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در بخش دیگر از سخنان خود مطرح کرد: ورودی حوزه متناسب با سطح نیازها نیست به گونه ای که اگربخواهیم فقط برای مساجد کشور روحانی مستقر نماییم باید چند هزار طلبه را جذب کنیم.
وی با بیان اینکه حوزه امروز در بسیاری از عرصه ها با هجوم نیاز ها روبه رو است، افزود: با وجود اینکه قدم های خوبی تاکنون برداشته شده اما هنوز این قدم ها متناسب با نیاز ها نبوده است.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما