بانک اطلاعات شهدا
1395/2/11 شنبه آیت الله نوری همدانی در مراسم رونمایی از بانک اطلاعات جامع شهدای روحانی: فرهنگ ایثار و شهادت باید همیشه زنده بماند یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به حضور موثر علماء در جبهه ها که موجب دلگرمی رزمندگان می شد گفت: فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت طلبی باید همیشه زنده بماند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حضرت آیت الله نوری همدانی شامگاه جمعه در آیین رونمایی از بانک اطلاعات جامع شهدای روحانی که به همت روابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی تولید شده است، این اقدام را بسیار ارزنده خواند و از دست اندرکاران  آن تشکر نمود.
وی با بیان اینکه باید همیشه به یاد شهدا باشیم، گفت: شهدا فراموش شدنی نیستند و باید راه آن ها که همانند راه انبیاء(ع) است استمرار داشته باشد.
این مرجع تقلید شیعیان اقداماتی همچون تولید نرم افزار و چاپ کتاب را که موجب زنده نگه  داشتن یاد و خاطره شهدا می شود را ارزشمند توصیف کرد و افزود: این که شهدا پرورش یافته کدام مکتب بودند دارای اهمیت است و باید بیان شود.
وی تصربح کرد: از وصیت نامه بسیاری شهدا که ما را به شرکت در نماز جمعه، حضور درمساجد فرا می خوانند بسیار روشن است که این افراد در کدام مکتب پرورش یافته اند.
آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه وجود علماء در جبهه ها بسیار مؤثر بود، گفت: برخی از علمای بزرگ ماه ها در جبهه حضور داشتند و موجب دلگرمی رزمندگان بودند و برخی از آن ها علاوه بر تبلیغ با همه تواضع به ارائه خدمات به رزمندگان می پرداختند که باید نام و یاد این افراد زنده شود.
وی با بیان اینکه در کرمان محل وسیعی برای نمایشگاه دفاع مقدس برپا است، عنوان کرد: این اقدام خوبی است که باید در تمام شهرها انجام شود.
این مرجع تقلید ابراز داشت: باید محلی باشد که طلاب در آن برای جهاد و شهادت ثبت نام کنند تا نشان دهند که همیشه حاضر و آماده اند و این محل ها به مدرسه ای تبدیل شود برای ساختن افرادی که آماده شهادت اند.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما