پنجشنبه 9 فروردين 1403   16:41:50

(مهار تورم، رشد تولید)

print

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

کتاب «مهدويت‌پژوهي؛ تطورات و آسيب‌ها» در حال تدوین است

  • خلاصه :عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از تدوین کتاب «مهدويت‌پژوهي؛ تطورات و آسيب‌ها» خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین حسین الهی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ما با اعلام این خبر اظهار داشت: این پروژه در قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی به تصویب رسیده است.

وی گفت: خروجی این پروژه، کتابی در حدود 250 صفحه خواهد بود که در دو فاز پژوهشی و آموزشی یعنی آسیب شناسی پژوهشی و آموزشی در حوزه مهدویت با نگاه تطوری دنبال می شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: در فاز اول، مقاطع چاپ و نشر پژوهشگاه و کتاب های مهدویت را در چهار مقطع تعریف کردیم؛ در خصوص مقطع «صدر اسلام تا پایان عصر غیبت صغرا» هر اثری در حوزه مهدویت پژوهشی در قالب کتاب و مقاله بوده را بررسی کردیم و آسیب ها و نواقص آنها را مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: مقطع دوم در «ابتدای غیبت کبرا شروع شده تا پایان قرن سیزدهم»، را شامل می شود که کتاب های مهدویت و آثار و خروجی های این حوزه مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و آسیب ها و محسنات بیان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین الهی نژاد اظهار داشت: مقطع سوم مشتمل بر «ابتدای قرن سیزدهم تا پایان این قرن» تحت عنوان «سامرا» لقب دادیم که مکان سامرا که منزل و محل سکونت حضرت ولی عصر(عج) بودرا بررسی و تحلیل کردیم و محسنات، آسیب ها و چالش ها را مطرح کردیم.

مقطع چهارم، از «ابتدای قرن چهاردهم تا کنون» تحت عنوان «مکتب خمینی» نامگذاری کردیم و این دوره، شروع انقلاب اسلامی تا کنون است که کتاب های مهدویت را در قالب پایان نامه ها و گفت و گو بررسی کردیم و آسیب ها، چالش ها و محسنات را مورد بررسی قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در فاز دوم پروژه «مهدويت‌پژوهي؛ تطورات و آسيب‌ها»، در دو بخش آسیب شناسی دانشی حوزه مهدویت و آسیب شناسی نسبت به حوزه آموزشی مهدویت که همان مشکلات مراکز آموزشی مهدویت بود را دنبال کردیم.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما