جمعه 10 فروردين 1403   16:17:29

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی؛

مراسم ختم مجازی حجت الاسلام والمسلمین راستگو برگزار شد

  • خلاصه :مراسم ترحیم حجت الاسلام والمسلمین راستگو به صورت مجازی و با حضور شاگردان آن استاد مرحوم به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام شهامت در مراسم ختم حجت الاسلام والمسلمین راستگو، که به صورت مجازی و با حضور شاگردان آن استاد مرحوم در سالن رضوان معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، به ارائه ویژگی های مهم شخصیتی و کاری آن مرحوم پرداخت.

وی، نشر معارف اسلامی را از بهترین کارها برشمرد و با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) اظهار داشت: در این جهان هستی شغلی بالاتر از تحصیل علم و نشر آن نیست؛ حجت الاسلام راستگو بهترین کارها که تبلیغ و نشر معارف الهی باشد را به بهترین و خلاقانه ترین وجه انجام می داد.

این استاد حوزه به آیه ۷۹ سوره آل عمران پرداخت و تصریح کرد: قرآن به ما دستور می دهد از ربانیون و در خدمت خدا باشیم؛ حجت الاسلام راستگو نمونه بارز این آیه بود که هم خود را متصل به خداوند متعال کرده بود و هم با روش های خلاقانه خود در امر تبلیغ کودک و نوجوان، وسیله ای برای ایجاد ارتباط با خدا و کودکان را ابداع کرده بود.

وی، مدارا کردن با نسل جوان را از دیگر ویژگی های مرحوم استاد دانست و افزود: در زمانی که محتوای تبلیغی برای نوجوان و جوانان کم بود و یا اصلاً تولید نمی شد، حجت الاسلام راستگو با ابداع روش های خلاق و نو و همچنین مدارا با نوجوانان توانست معارف دینی را به این قشر از مخاطب بیاموزد.

حجت الاسلام شهامت با اشاره به نیاز جامعه در اوایل انقلاب به روش های جدید تبلیغی اظهار داشت: در اوایل انقلاب و در زمانی که جامعه و فعالیت های تبلیغی نیازمند مطالب جدید و کاربردی در جهت نشر معارف دینی بود، حجت الاسلام راستگو با خلاقیت و هنرمندیِ به موقع توانست این نیاز را برطرف کند.

گفتنی است که در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد «معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» به سخنرانی پرداخت و حجت الاسلام والمسلمین راستگو را پایه گذار فعالیت های تبلیغی در زمینه کودک و نوجوان دانست و بر استمرار خلاقیت آن مرحوم در فعالیت های تبلیغی از سوی مبلغان تأکید کرد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما