جمعه 10 فروردين 1403   10:30:29

(مهار تورم، رشد تولید)

print

افتتاح قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر قم با حضور معاون دفتر تبلیغات اسلامی

  • خلاصه :آیین افتتاحیه قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر ثارالله استان قم به همراه همایش تقدیر از فعالان امر به معروف و نهی از منکر با حضور معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، آیین افتتاحیه قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر ثارالله استان قم و همایش تقدیر از فعالان امر به معروف و نهی از منکر با همکاری معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد.

در این مراسم، آیت الله سید محمد سعیدی «امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)»اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) در روایتی فرمودند "هر کسی امر به معروف و نهی از منکر کند، خلیفه خداوند روی زمین است؛ همچنین رهبر معظم انقلاب از جایگاه قم به عنوان مرکز و کانون انقلاب یاد کرده و فرمودند این کانون مورد طمع دشمنان است، لذا بایستی هوشیار باشیم.

وی گفت: با بیان این که امروز دست های خائنی وجود دارد که با محاسبات بسیار دقیق به دنبال آن هستند که مرکزیت انقلاب در قم را از بین ببرند که متأسفانه عده ای مغرض به صورت آگاهانه و عده ای دیگر از روی جهل به این حوزه وارد شدند.

امام جمعه قم به دیدار اخیر فرماندهان سپاه با رهبر معظم انقلاب پرداخت و تصریح کرد: ایشان فرمودند "من صد در صد از سپاه راضی هستیم اما قانع نیستم و نسبت به پیشرفت ها انتظار کار بیشتر و تلاش بیشتر را دارم".

وی ضمن تجلیل از خدمات ناجا افزود: نیروی انتظامی موجب آبرومندی نظام است و افتخار دارد که در همه عرصه ها در صحنه حضور دارد و فعالیت می کند؛ امروز چندین دستگاه در زمینه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دارند اما گاهی اوقات برخی از دستگاه ها نامشان را طوری برجسته می کنند که دیگر دستگاه ها تحت الشعاع قرار می گیرند.

آیت الله سعیدی با بیان این که امروز باید به صورت واحد و منسجم حرکت کنیم و از تفرقه بپرهیزیم، اظهار داشت: در حفظ چهره معنوی قم و تشکیل قرارگاه ثارالله قم باید جبهه واحد و فرماندهی منسجمی برای مبارزه با مظاهر آسیب های اجتماعی و مسأله عفاف و حجاب صورت گیرد.

وی با بیان این که امن کردن قم یکی از معروف ها است، گفت:رهبر معظم انقلاب قم را مرکز و کانون انقلاب عنوان کردند که دشمانان از جهات مختلف برنامه ریزی کرده اند، ایجاد ناامنی، گسترده کردن اراذل و اوباش، از جمله تلاش های دشمن برای چهره قم است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) تصریح کرد:وجهه انقلابی و معنوی قم مورد هجمه دشمن قرار گرفته و باید فعالیت هایمان بر روی مقابله با تمام منکرات متمرکز شود.

وی ضمن قدردانی از فعالیت های انقلابی آیت الله رئیسی در قوه قضاییه افزود: آیت الله رئیسی درد و دغدغه دین دارد و سعی می کنند با قاطعیت در زمینه های مختلف کار کنند.

در این مراسم، سردار عبدالرضا آقاخانی "فرمانده نیروی انتظامی استان قم"به فعالیت های قرارگاه ثارالله به صورت فرهنگی پرداخت و اظهار داشت: سعی در فرهنگ سازی در زمینه عفاف و حجاب در شهر مقدس قم داریم.

وی گفت: فلسفه وجودی ما در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، حمایت از مروجان فرهنگ دینی و آمران به معروف و نهی از منکر است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم تصریح کرد: همه همکاران ما در مجموعه ناجا اعلام آمادگی کرده اند که سر حد مرگ در این زمینه دفاع کنند.

وی افزود:پشتیبانی از آمران به معروف و ناهیان از منکر وظیفه و اولویت مهم ما است؛ همه عناصر ناجا بیش از 3 هزار به اتفاق خانواده شان اعلام پشتیبانی کرده اند، از این رو، فعالان امر به معروف باید بدون ترس و به صورت جهادی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند.

سردار آقاخانی اظهار داشت: همکاران ما در ناجا اعلام کرده اند ما انتظار شهادت در راه عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر داریم؛ مجموعه عظیم بسیج و حزب اللهی ها ما هم در کنارشان می آییم و دستگاه قضایی مقتدر و در میدان باشد و امروز هست.

سردار محمدتقی شاهچراغی "فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) استان قم"اظهار داشت: بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم در 19 دی ماه سال گذشته زمینه ای شد تا مردم و مسؤولان قم نسبت به امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: برای احیای امر به معروف و نهی از منکر جلسات متعددی را با ریاست آیت الله سعیدی برگزار و منویات رهبر معظم انقلاب را محور فعالیت های خود قرار داده ایم.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) استان قم تصریح کرد:از جمله دستگاه های حاضر در قرارگاه ثارالله(ع) دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نیروی انتظامی، حوزویان و فرمانداری قم هستند که با همدیگر هم اندیشی مؤثری دارند.

وی با بیان این که امروز ادارات و سازمان ها به حسب وظایف شرعی خودشان باید به امر به معروف و نهی از منکر توجه داشته باشند، افزود: آن چیزی که قرارگاه ثارالله و تشکل های مردمی مربوطه را فعال و سرپا نگهداشته، منویات رهبر معظم انقلاب و انتظار مردم از امر به معروف و نهی از منکر است.

سردار شاهچراقی با اشاره به این که امروز کوتاهی ها در زمینه امر به معروف و نهی از منکر نباید موجب دلسردی شود، اظهار داشت: نگاه به این موضوع، نگاهی همگانی است.

وی گفت: امروز افراد مختلفی از روی عداوت و دشمنی سعی در تخریب چهره شهر مقدس قم دارند و دشمن می خواهد قم را از مرکزیت انقلاب انداخته و چهره آن را خدشه دار سازد.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) استان قم با بیان اینکه دستگاه قضایی قم با مظاهر فساد باید برخورد قاطع داشته باشد، تصریح کرد: همواره باید سعی داشته باشیم تا با همت بیشتر به قله های رشد و سعادت دست پیدا کنیم؛ امروز در میادین حقیقی و مجازی هجمه های گسترده ای علیه دین، حیا و عفت مردم صورت می گیرد، از این رو، ما باید با توکل به خداوند و به صورت مخلصانه توطئه های دشمن را خنثی کنیم.

در پایان، حجت الاسلام والمسلمین حسن قریب "دادستان قم" اظهار داشت: بنا به درخواست مردم مبنی بر راه اندازی راه ارتباطی از طریق شبکه های پیام رسان ایرانی مطرح، سامانه ای را راه اندازی کرده ایم تا مردم بتوانند درخواست ها و گزارشات خود را از طریق @QOM_DADSARA یا 09333633251 به اطلاع دستگاه قضایی استان برسانند و پس از بررسی اقدام قضایی صورت بگیرد.

وی گفت: باید از ظرفیت های مردمی استفاده کنیم که در این زمینه هر وقت از این ظرفیت ها استفاده کرده ایم، در راستای امنیت اجتماعی موفق بوده ایم،

دادستان قم خاطرنشان کرد: وظیفه شرعی و قانونی آن است که از آمرین حمایت کنیم و این حمایت قضایی از آمران ادامه خواهد داشت و منوب به این است که بالافاصله پس از تهدید و غیره نسبت به آمران، به ما اطلاع داده شود

دیگر نکته این که در این راستا آن است که به امر به معروف و نهی از منکر در چارچوب دین و قانون عمل شود.

در پایان این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعیدروستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی آیین افتتاحیه قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر ثارالله استان قم برگزار و از فعالان امر به معروف و نهی از منکر تقدیر شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما