پنجشنبه 9 فروردين 1403   23:57:26

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در گفت و گویی تشریح شد: 

اعزام 12000 مبلغ در محرم الحرام 1441 از سوی دفتر تبلیغات اسلامی

  • خلاصه :مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی از اعزام 12 هزار مبلغ در محرم سال جاری به سراسر کشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال در گفت و گویی با اشاره به اعزام مبلغان در ماه محرم الحرام اظهار داشت: ضمانت، هستی و تداوم انقلاب اسلامی منوط بر حفظ شعارهای نهضت عاشورا می باشد و همانطور که امام راحل فرمودند هر چه داریم از محرم و صفر است. 
وی گفت: وظیفه داریم که این حادثه را گرامی داشته و گسترش دهیم و سعی کنیم مبلغانی را به سراسر کشور اعزام کنیم که به درستی این حادثه را تبیین کرده و آموزه ها، معارف و پیام های عاشورا را به مردم منتقل سازند و مردم را همواره دغدغه مند پیام های عاشورا کنند و به سمتی پیش ببرند که نسبت به عاشورا و پیام های آن بی تفاوت نباشند. 
مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هدف از اعزام مبلغان را تعمیق باورهای دینی دانست و تصریح کرد: بایستی روز به روز این دغدغه ها و حس حسینی بودن با اعزام مبلغان شکل بگیرد و در نهایت، هدف اصلی ما تعمیق باورهای دینی می باشد که میزی با این عنوان در قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی نیز شکل گرفته است. 

* تبیین و تحلیل پیام های وقایع دینی اعتقادات مردم را عمیق تر می کند
وی افزود: یقینا اگر بتوانیم به درستی پیام های غدیر، عاشورا و مهدویت و انتظار را برای مخاطبانمان تبیین، تحلیل و تفسیر کنیم، اعتقادات مردم عمیق تر و مضاعف خواهد شد و شور و شعور حسینی گسترش پیدا خواهد کرد و آسیب ها کاهش پیدا می کند.
حجت الاسلام والمسلمین کمال دین باورتر شدن مردم را در کاهش آسیب های اجتماعی مؤثر عنوان کرد و اظهار داشت: به هر میزان که اعتقادات مردم گسترش پیدا کند و مردم دین باورتر شوند، به همان میزان آسیب های اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد.

* با کاهش آسیب های اجتماعی جامعه ای حسینی بسازیم
وی با بیان این که احیای باورهای دینی آسیب های اجتماعی را در جامعه کاهش می دهد، گفت: در این راستا، وظیفه دفتر تبلیغات اسلامی و مبلغان این است که با توسعه تبلیغ سنتی، چهره به چهره و اعزام های گسترده در مناسبت های مختلف بتوانند این مسأله را گسترش داده و باورهای دینی را احیا کنیم تا آسیب ها در جامعه ما کاهش پیدا کند و یا نرخ رشد آن ثابت بماند و از طرفی هم بتوانیم ادعا کنیم که جامعه ای حسینی هستیم؛ این مهم، با اعزام مبلغان توانمند اتفاق خواهد افتاد.
مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به نقش نهادهای مختلف در اعزام مبلغان محرم الحرام 1441 تصریح کرد: محرم امسال نیز با کمک نهادهای مختلف از جمله سازمان های محترم تبلیغات اسلامی، ائمه محترم جمعه، سازمان زندان ها و کانون های فرهنگی ـ هنری مساجد کار برنامه ریزی برای اعزام محرم را از 20 روز پیش از محرم آغاز کردیم و ظرفیت ها را از سازمان های متعدد گرفتیم و در سامانه سمتا بارگذاری کردیم. 

* اعزام قریب به 12 هزار مبلغ در محرم الحرام 1441 
وی افزود: در محرم سال جاری حدود 9000 مبلغ را از قم به سراسر کشور اعزام کردیم و بیش از دو سه هزار نفر از سوی شعب و نمایندگی های دفتر تبلیغات اسلامی اعزام شدند که در مجموع حدود 12 هزار مبلغ را در قالب اعزام های انفرادی، نخبگانی، گروه های تبلیغی و خواهران به اقصی نقاط کشور اعزام کردیم. 
حجت الاسلام والمسلمین کمال اظهار داشت: مبلغان در این ایام به موضوعات مختلف اعم از تبیین شعار سال(که رهبر معظم انقلاب سال جاری را سال «رونق تولید» نام نهادند)، مبارزه با فساد اقتصادی، برگزاری عزاداری ها، تبیین پیام های عاشورا، راه اندازی دسته جات عزاداری و تفسیر قرآن پرداختند و مبلغان نیز در کنار این مباحث، به برنامه های گروهی نیز مشغول بودند و فعالیت های جدیدی را شکل می دادند که با حضور در بیمارستان ها، پارک ها و ساحل به تبلیغ معارف دینی می پرداختند. 

* گسترش فضاهای اعزام مبلغان توانمند به سراسر کشور 
وی با اشاره به این که امروزه فضاهای تبلیغی گسترده شده است، گفت: هر نقطه ای که نیاز به حضور مبلغ و گروه های تبلیغی احساس شود، مبلغان و گروه های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حضور پیدا می کنند. 
مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به برگزاری نشست های آموزشی ویژه مبلغان اعزامی محرم الحرام پرداخت و تصریح کرد: پیش از ایام تبلیغی ماه محرم، نشست هایی را با همکاری مرکز آموزش های کاربردی و اداره همایش های معاونت فرهنگی و تبلیغی در راستای توانمندسازی مبلغان برگزار کردیم.
وی افزود: امیدوارم بتوانیم این عرصه را گسترش دهیم و نگاه اعزام های مناسبتی و عمومی را به عنوان اعزام های مسأله محور تلقی کنیم و در کنار اعزام های تخصصی نگاه حاشیه ای نداشته باشیم. 

* هدف از اعزام های تخصصی و عمومی
حجت الاسلام والمسلمین کمال با بیان این که در اعزام های عمومی به دنبال جلوگیری از آسیب ها هستیم، اظهار داشت: در اعزام های تخصصی به دنبال حل مسأله هستیم اما در اعزام های عمومی از ایجاد یک مسأله و آسیب در خانواده ها جلوگیری می شود، همانطور که گفته می شود پیشگیری بهتر از درمان است. 

* جامعه امروزی نیازمند مصونیت بخشی و مصونیت سازی است 
وی با اشاره به این که جامعه ما نیاز به مصونیت بخشی و مصونیت سازی دارد، گفت: در جامعه ای که مرتب درگیر افزایش آسیب هایی از جمله فضای مجازی، طلاق، اعتیاد و... هستیم، چاره ای نداریم که برای کاهش این مسائل علی رغم اعزام های تخصصی برای حل مسائل، باید اعزام های عمومیِ تعمیقی را گسترش دهیم. 
مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: برای مقابله و کاهش آسیب ها باید ابتدا جامعه را دین باور و مردم را به سمت دین هدایت کنیم، چرا که این مسأله جز با بهره گیری از ظرفیت های اعزام مبلغان توانمند محقق نمی شود که این مسأله، به دین محور شدن جامعه منجر خواهد شد و بایستی به این سمت برویم که آسیب های کمتری را در جامعه مشاهده کنیم. 
وی افزود: حیف است که خانواده شیعی که اهل بیت(ع) را دارد، درگیر آسیب های اجتماعی باشد، بنابراین باید تلاش کنیم تا خانواده ها تحکیم پیدا کنند. 
حجت الاسلام والمسلمین کمال خاطرنشان کرد: ظرفیت مبلغان، ظرفیت بسیار بالایی است که اگر برنامه ریزی صورت گیرد و اعتبارات خوبی تخصیص داده شود، یقیناً خواهیم توانست که آسیب ها را کاهش داده و باورهای دینی را تحقق ببخشیم. 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما