پنجشنبه 9 فروردين 1403   12:37:08

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور؛

کارگاه آموزشی «بررسی ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه معصومه(س)» برگزار شد

  • خلاصه :با فرارسیدن دهه کرامت، کارگاه آموزشی «بررسی ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه معصومه(س)» به همت واحد خواهران دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور، این کارگاه آموزشی با حضور حجت الاسلام والمسلمین جعفرپور «از اساتید اعزامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» ویژه طلاب و فعالین فرهنگی خواهر شهرستان ایرانشهر در این دفتر برگزار گردید.
در این کارگاه یک روزه، حجت الاسلام والمسلمین جعفرپور اظهار داشت: داشتن الگوی مناسب در زندگی انسان، یکی از مهمترین مسائل و مباحث می باشد و با توجه به این مسئله، جهت سعادت و شقاوت باید الگوی مناسب و کاملی را در زندگی مان در نظر بگیریم. 
وی گفت: اگر انسان ها در نوجوانی و جوانی تقوا، ایمان و حجاب و عفاف را رعایت نماید، زندگی موفق و خوشبختی خواهند داشت، در حالی که که ازدواج های ناموفق امروزه به دلیل داشتن الگوهای نامناسب در زندگی می باشند.
این مبلغ دینی تصریح کرد: همه از طرف خدا آمده ایم و به سوی خدا برمی گردیم، پس چه خوب است که در این دنیا از الگوهایی مانند حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) که در ایمان، تقوا، ولایت پذیری، عفاف، حجاب و نجابت سرآمد بودند، الگو برداری کنیم تا هم در دنیا و هم در آخرت موفق باشیم.
وی افزود: حضرت فاطمه معصومه(س) دارای شخصیتی رفیع و والا مقام می‎باشد، به طوری كه ائمه طاهرین(ع) از این بانو، با جلالت و تكریم یاد كرده‎ اند و حتی پیش از ولادت آن حضرت، بلكه پیش از ولادت پدر بزرگوارش، نام او بر لسان بعضی از ائمه(ع) آمده و از مقام والای او سخن گفته‎ اند.
حجت الاسلام والمسلمین جعفرپور اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) از جهت شخصیت فردی و کمالات روحی در میان فرزندان حضرت موسی بن جعفر(ع) بعد از برادرش، حضرت علی بن موسیالرضا(ع) در والاترین رتبه جای دارد، این در حالی است که شیخ مفید و دیگران فرزندان دختر امام کاظم(ع) را حداقل هجده تن دانسته اند و فاطمه(س) در میان اینهمه بانوی مکرمه سرآمد بوده است.
وی خاطرنشان کرد: مادران و خواهران بزرگتر در اعمال و رفتار خود باید نمونه باشند زیرا کوچکترها با دیدن رفتارهای آنان از اخلاقیاتشان الگو برداری می کنند لذا تربیت باید عملی باشد، نه زبانی و گفتاری و به فرموده قرآن کریم «مردم را به غیر زبان گفتار به اعمال و کارهای پسندیده دعوت نمائید».
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما