پنجشنبه 9 فروردين 1403   14:00:03

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رییس دفتر تبلیغات اسلامی در جلسه ستاد مردمی حمایت از سیل زدگان خوزستان حضور یافت

  • خلاصه :رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که برای بازدید از مناطق سیل‌زده استان خوزستان سفر کرده بود، در جلسه مدیریت ستاد مردمی حمایت از سیل زدگان خوزستان شرکت کرد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی که برای بازدید از مناطق سیل زده خوزستان، به این استان سفر کرده بود، در جلسه مدیریت ستاد مردمی حمایت از سیل زدگان خوزستان، که به دستور آیت الله موسوی جزایری برپا شده است، شرکت کرد.
در این جلسه، حجت‌الاسلام بهرام پور "رئیس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوزستان" به ارائه گزارشی از وضعیت مناطق سیل زده این استان پرداخت و گفت: حدود یک سوم از استان خوزستان، زیر آب رفته است و بسیاری از مردم آواره هستند و کسانی که در کمپ‌ها مستقر شده‌اند نیز وضعیت مناسبی ندارند؛ به طور خاص در کمپ‌ها و در روستاهای سیل زده، دامداران با مشکلات عمده ای، از جمله تأمین علوفه مورد نیاز احشام مواجه اند.
وی گفت: مشکل دیگر، مربوط به سدهای استان است که این مشکل با بارش‌های چند روز آینده، وارد مرحله بحرانی خواهد شد.
رئیس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوزستان تصریح کرد: در امکانات لوجستیکی برای کمک به مردم و تخلیه شهرها، کمبود جدی وجود دارد و دستگاه‌های دولتی و ارگان‌های مسئول به درستی به وظایف خود عمل نمی‌کنند.
وی با انتقال نارضایتی مردم مناطق سیل زده، افزود: بسیاری از مسئولین در این مناطق می آیند و فقط به بازدید اکتفا می‌کنند اما مردم محلی، تغییری را احساس نمی کنند.
در ادامه، مسئولین کمیته های مختلف ستاد، به ارائه گزارش‌هایی پرداختند.
در بخش دیگری از این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین واعظی نیز در ابتدا درباره سیاست تخلیه مناطق سیل زده، اظهار داشت: تخلیه شهرها و روستاها اگر با پیش‌بینی‌های فرهنگی همراه نباشد، می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد؛ چرا که در کمپ‌ها و محل های اسکان موقت، مشکلات اخلاقی و پیامدهای فرهنگی و روانی زیادی به وجود می آید.
وی از جلسه رؤسای مراکز حوزوی با حضور آیت الله اعرافی "مدیر حوزه های علمیه کشور" خبر داد و گفت: در این جلسه به مجموعه اقداماتی که از جهت اعزام نیرو و پشتیبانی های عملی و فرهنگی، در رابطه با مناطق سیل زده می توان انجام داد، بحث و بررسی شد.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: در نتیجه این جلسه، هسته ای مرکزی برای رسیدگی به امور سیل، در قم تشکیل شد تا بتوان همه امکانات موجود را هماهنگ و به نحو احسن بهره گیری کرد.
وی افزود: پشتیبانی‌های حوزه‌های علمیه، تنها محدود به پشتیبانی مالی و تهیه اقلام نیست، بلکه اقدامات فرهنگی و تبلیغی از جمله اهم وظایف حوزه‌های علمیه است که در این هسته مرکزی برای این مسأله نیز تصمیم گیری می شود.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی خاطرنشان کرد: البته مباشرت اجرای امور به وسیله نمایندگی های استانی مراکز حوزوی انجام خواهد پذیرفت.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما