پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403   20:08:08

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

دفاع مقدس درس خداشناسی بود

  • خلاصه :رئیس سابق بنیاد شهید استان قم به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس به بیان ابعاد مختلف آن پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حسنعلی آهنگران رئیس سابق بنیاد شهید استان قم در مراسمی که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس برگزار شد گفت: انسان باید صاحب تشخیص و دارای معرفت باشد. امام صادق(ع) می‌فرمایند: خدا عملی را قبول نمی کند مگر با معرفت. شهید بهشتی نیز در سخنان خود می‌گوید: بهشت را به بها می‌دهند نه مادیات! و بهای بهشت معرفت است.

آهنگران افزود: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درس خداشناسی و معرفت بود. خرمشهر که صدام آنقدر از حفظ آن مطمئن بود که کلید بصره را هدیه بازپس گیری خرمشهر قرار داده بود، با اذن الهی و فرمان امام آزاد شد. با فرمان آزادی امام خمینی حصر آبادان و پاوه شکسته شد، چگونه می‌شود با جمله پیر جماران این اتفاقات رخ دهد؟ این‌ها الطافی بود که از درک آن عاجز هستیم.  

رئیس سابق بنیاد شهید استان قم گفت: باید بیشتر به نقش مردم در دفاع مقدس پرداخت. جوانان بسیار زیادی با علاقه بسیار در جبهه‌ها حضور پیدا کردند و برای رسیدن به خواسته خود حتی سن شناسنامه خود را تغییر می‌دادند. از طرف دیگر خانواده‌ها نیز پس از شهادت جوانانشان ناامید نشده و به حمایت از آرمان‌های انقلاب ادامه دادند.

وی امام خمینی(ره) را از دیگر ارکان اثرگذار بر دفاع مقدس شمرد و گفت: امام به مردم روحیه و جان می‌داد. امام مرد خدا بود و همواره توجه به او داشت. در جریان قطعنامه امام خمینی(ره) فرمودند: اگر آبرویی داشتم با خدا معامله کردم. و یا در جریان شهادت آیت‌الله بهشتی امام خطاب به مدیران ارشد کشور فرمودند: بهشتی از بین ما رفته است، خدای بهشتی که هست.

آهنگران در پایان پس از بیان شباهت‌های امام خمینی(ره) و جانشین بالحق ایشان گفت: امروزه الحمدلله امام خامنه‌ای همانند امام خمینی(ره) ملت را در این اوضاع دشوار هدایت می‌کند و باید در این راه از ایشان حمایت کنیم. 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما