پنجشنبه 30 فروردين 1403   22:40:03

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

از سوی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) صورت گرفت؛

انتشار سه شماره جدید از فصلنامه تخصصی اسلام پژوهان

  • خلاصه :سه شماره جدید فصلنامه تخصصی اسلام پژوهان مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی با مطالبی از تبیین دیدگاه اسلام در موضوع رشد شناختی تا بررسی تطبیقی سبک‌‌های فرزندپروری از دیدگاه اسلام منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، در شماره 17 این نشریه موضوعاتی از جمله عوامل مؤثر بر رشد عاطفی از تولد تا پایان کودکی اول توسط محمدرضا معتمدیان، کفویت زوجین به قلم غلامرضا نایینی و تبیین دیدگاه اسلام در موضوع رشد شناختی توسط محمدحسین یزدی نگاشته شده است.
بررسی تطبیقی مراحل رشد شناختی پیاژه و قوای ادارکی مطرح شده در حکمت مشاء به قلم سیدسجاد افشین، بررسی پیامد‌های اشتغال بانوان در خانواده به تألیف مرتضی نگاری و نقش تمثیلات قرآنی در فهم مقصود با نوشتار اکبر رفیعی از دیگر مباحثی است که در شماره 17 نشریه اسلام پژوهان به چاپ رسیده است.
شماره 18 فصلنامه تخصصی اسلام پژوهان شامل موضوعات متنوعی از جمله محورهای مناظرات علمای سنی و شیعه در طول قرن‌های هفتم تا یازدهم هجری به قلم سید احسان یگانه، مهدی موعود از دیدگاه عقل با نوشتار مرتضی نگاری و علل عدم همراهی کوفیان با مسلم بن‌عقیل می باشد که توسط محمد پورامینی به رشته تحریر در آمده است.
همچنین تقریب و وحدت در نظرگاه امامان شیعه‌‌ توسط علی دادرو، نقش امامت و حکومت علوی در ایجاد و تثبیت تمدّن اسلامی به قلم مجید مویدی و علی‌اصغر بنی‌حسن و بررسی شخصیت و خلقیات عمر خلیفه ثانی توسط مهدی موری در این شماره از نشریه اسلام پژوهان آورده شده است.
آراستگی و پیراستگی در سیره نبوی به قلم ابراهیم دستلان، مبانی پاداش‌های الهی از منظر قرآن کریم به همت حسن پاکدامن و بررسی دیدگاه‌‌های موجود دربارة میراث مکتوب علمی امام علی(ع) با نوشتار احمد منصوری از جمله موضوعات منتشره در شماره 19 این فصلنامه تخصصی است.
همچنین در شماره 19 فصلنامه اسلام پژوهان به بررسی تطبیقی سبک‌‌های فرزندپروری از دیدگاه اسلام و بامریند توسط سیدسجاد افشین پرداخته شده و نحوه کنترل خیال جنسی با تحصیل اخلاق جنسی از سوی سیدمظاهر حسینی اشلقی مورد واکاوی قرار گرفته است.
گفتنی است کنکاشی پیرامونِ گزارش‌های مربوط به نفرین قریش از سوی رسول خدا در جنگ احد که توسط اصغر میرزاپور مورد تحقیق و نگارش بوده از دیگر مطالب چاپ شده در شماره 19 فصلنامه تخصصی اسلام پژوهان مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی می باشد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما