جمعه 10 فروردين 1403   09:58:11

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

انقلاب اسلامی حاصل موج اراده‌های آحاد جامعه است

  • خلاصه :رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: ضعف در اراده ایمانی و دینی در جامعه و ضعف در زمینه‌های ظهور و بروز اراده دینی مردم، دو رکن عدم تحقق حکومت اسلامی است.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی با بیان اینکه با فهم دقیق درباره نسبت بین جمهوری اسلامی و حکومت دینی می‌توان تا حد زیادی گره‌های جامعه امروز را باز کرد، اظهار داشت: حکومت دینی، میوه و ثمره جمهوری اسلامی است و نه برعکس؛ جمهوری به‌ معنای این است که همه مردم در قامت پیکره واحدی هستند یا به ‌عبارت دیگر، هماوردی همه آحاد جامعه و یکپارچگی جامعه است.

وی گفت: اسلامی ‌بودن آن، به این معناست که این پیکره واحد و این هماوردی و یکپارچگی برای عمل به اسلام است، یعنی همه با هم عهد بسته‌اند که در امور زندگی خود به اسلام عمل کنند.

* هرکس به تناسب استطاعت خود در قبال تحقق اسلام در جامعه مسؤول است

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به تکلیف همگانی در عرصه جمهوری اسلامی نسبت به مسائل مختلف، تصریح کرد: در این شکل از اسلام‌گروی، همه آحاد در قامت پیکره واحد و یکپارچه‌ای و هرکس به‌تناسب استطاعت و توان خود در قِبال تحقق اسلام در جامعه مسؤول است و تکلیف شرعی بر عهده دارد؛ در واقع، همه با هم عهد بسته‌اند که اسلام به‌صورت کامل در جامعه محقق شود.

وی افزود: محصول این یکپارچگی و هماوردی همان حکومت دینی است؛ حکومت دینی، یعنی اجرای همۀ دستورها و آموزه‌های دین در جامعه که حاصل وفاق و مسئولیت‌پذیری همه مردم و آحاد جامعه است؛ با این توصیف، حکومت دینی حاصل اجرای کامل جمهوری اسلامی است، یعنی اگر همه با هم در اجرای اسلام بکوشیم، به حکومت دینی خواهیم رسید.

* دیدگاه امام خمینی نسبت به حکومت طاغوت و تشکیل حکومت اسلامی

حجت الاسلام قطبی والمسلمین اظهار داشت: آنچه امام خمینی(ره) به آن معتقد بود و بسیار کوشید تا در جامعه فهم آن شکل بگیرد، این بود که اگر مردم به‌معنای واقعی و در قالب جمهوریت و یکپارچگی و هماوردی برای تحقق جامعه دینی و اسلامی اراده کنند، آنگاه حکومت دینی شکل خواهد گرفت، ولی اگر خواسته و اراده مردم به انسجام و یکپارچگی نرسد و موج‌ خروشان اسلام‌خواهی شکل نگیرد، نه حکومت دینی که حتی ظاهر جامعه هم اسلامی نخواهد ماند.

وی با اشاره به دیدگاه‌های امام خمینی(ره) پیرامون شکل گیری جمهوری اسلامی و سرنگونی دیکتاتوری در کشور، گفت: این یکی از مهم‌ترین مبانی نظری و جدی امام بزرگوار بود که حکومت ستم‌شاهی چون به اراده مردم در دینداری بی‌اعتنا بود و حکومت را در مقابل و در برابر اراده دینی مردم قرار داده بود، باید تغییر می‌کرد و حکومتی باید شکل می‌گرفت که حاصل اراده و خواسته مردم باشد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، انقلاب اسلامی را حاصل موج اراده‌های آحاد جامعه دانست و خاطرنشان کرد: حال اگر این مردم به‌معنای واقعی کلمه، یعنی در قامت جمهوری مطالبه دینی داشته باشند، جامعه آن‌ها و حکومت آن‌ها دینی خواهد شد، بر همین اساس، امام بزرگوار تحقق حکومت دینی را پیش از اینکه از حاکمان طلب کند، متوجه مردم می‌دانست و با وجدان مردم سخن می‌گفت و به بیداری مردم و بصیرت جامعه دل‌خوش بود و با همین منطق هم توانست انقلاب اسلامی را به وجود بیاورد؛ انقلاب، حاصل موج اراده‌های آحاد جامعه است، نه کودتا و خروج برخی حاکمان در برابر حاکمیت.

علاقه مندان جهت مطالعه متن کامل این خبر می توانند به سایت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان مراجعه کنند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما