پنجشنبه 9 فروردين 1403   12:17:03

(مهار تورم، رشد تولید)

print

گزارشی از کمیسیون «مفاهیم و مبانی نظریه انتظار»

  • خلاصه :پژوهشگر فقه سیاسی در تشریح مطالب مطرح شده در کمیسیون «مفاهیم و مبانی نظریه انتظار» گفت: اعتقاد به انتظار باید از جنس و از سنخ عمل باشد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا در همایش بین المللی «نظریه انتظار در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای» که به همت پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سالن شیخ طوسی این پژوهشگاه برگزار شد، به ارائه گزارشی از کمیسیون تخصصی «مفاهیم و مبانی نظریه انتظار» پرداخت و اظهار داشت: در این کمیسیون از 15 عنوانی که اعلام شده بود 11 نفر حضور داشتند که همه مقالات ارائه شد.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب دو نگاه به انتظار دارند، گفت: یکی نگاه عام انتظار فرج است که در مواقع مشکلات و سختی ها به آن تمسک می‌ کنیم و یک نگاه خاص در ارتباط با خود حضرت صاحب الزمان(عج) است و در مقاله دیگری مؤلفه های مفهومی و رکنی انتظار را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: آقا می‌ فرمایند وقتی ما می‌ گوییم ما منتظر هستیم، آیا منتظر این هستیم که امام عصر بعد ملکوتی و تکوینی خود را نشان بدهد؟ خیر! این وجود که هست، بلکه انتظار در ارتباط با بعد حکومتی و حاکمیت دین توسط امام زمان(عج) در جهان باید باشد.

وی افزود: یکی از مسائل جالب در این کمیسیون طرح ابعاد فقهی، کلامی و اخلاقی موضوع انتظار بود که دوستان روی این مسأله با دقت نظر خوبی وارد شدند و مطالب قابل تأملی مطرح کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجرنیا با تأکید بر این که اعتقاد به انتظار امام زمان(عج) باید از سنخ عمل باشد، خاطرنشان کرد: این که اعتقاد صرف به انتظار داشته باشیم فایده ای ندارد و نمی تواند موتور پیشران انسان باشد، چراکه جامعه منتظر جامعه ای است که خود را برای دوران ظهور آماده کرده باشد.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما