پنجشنبه 9 فروردين 1403   20:37:25

(مهار تورم، رشد تولید)

print

گزارشی از کمیسیون تخصصی «جامعه منتظر: راهبردها و آسیب ها»

  • خلاصه :استاد حوزه و دانشگاه در تشریح مطالب مطرح شده در کمیسیون تخصصی «جامعه منتظر: راهبردها و آسیب ها» با تأکید بر این که نباید با نگاه تدافعی به آموزه های انتظار بنگریم، گفت: این آموزه نیازمند کارهای ایده ای و خلاق است.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهروزی لک در همایش بین المللی «نظریه انتظار در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای» که به همت پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سالن شیخ طوسی این پژوهشگاه برگزار شد، در ارائه گزارشی از کمیسیون تخصصی «جامعه منتظر: راهبردها و آسیب ها» اظهار داشت: بعد از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی آثار و برکات زیادی را شاهد هستیم که از جمله آنها همین همایش را می‌ توانیم اشاره کنیم.


وی گفت: به عقیده من این نشست در حد آموزه های انتظار و همچنین در حد افکار رهبر معظم انقلاب نبود و من شخصا این احساس را داشتم که شأن کار رعایت نشد و بهتر بود که همایش به شکل گسترده تری برگزار می‌ شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: ما در این کمیسیون 13 مقاله داشتیم که 10 مورد ارائه شد؛ اولین مقاله در ارتباط با موقعیت ها و جایگاه روحانیت در جامعه منتظر بود که نویسنده با تأکید بر اندیشه های رهبر معظم انقلاب از الگوی تحلیلی راهبردهای چهارگانه استفاده کرده بود.

وی با بیان این که نباید با نگاه تدافعی به آموزه های انتظار بنگریم، افزود: در ارتباط با بحث مهدویت ما باید رویکرد ایده ای داشته باشیم و دوستان تأکید داشتند که انقلاب اسلامی این زمینه را فراهم کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک اظهار داشت: مقاله دیگر آسیب شناسی تاریخی انتظار از دیدگاه مقام معظم رهبری بود که آقای حمیدرضا مطهری آن را تألیف کرده بودند و در این مقاله به بیان نکات مهمی پرداخته بودند.

وی گفت: معرفی مهدویت به عنوان نظام جایگزین نظام های بشری از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود و همین طور روش های مقابله و پذیرش دشمنی و ایجاد قرارگاهی برای مقابله و مقابله آگاهانه و فعال با دشمنان نیز مورد بررسی قرار گرفته بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با تأکید بر توجه به رویکرد تاریخی به مباحث مهدویت تصریح کرد: روایات مهدوی نه تنها از نظر سند بلکه از نظر محتوا و مطالب نیز قابل توجه به مباحث تاریخی است؛ آسیب شناسی جریان های انحرافی مهدویت در شبه قاره هند و پاکستان با تأکید بر اندیشه مقام معظم رهبری نیز در مقاله دیگری مورد بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: دو نفر از فضلای عراقی نیز در این کمیسیون به ایراد بحث پرداختند؛ طلال حسن الطلیباوی و خالد غفوری الحسنی به مباحث مهدویت، آسیب ها و موضوعات و راهکارهای انتظار پرداختند.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما