پنجشنبه 30 فروردين 1403   21:03:46

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل تأکید کرد:

ضرورت تقویت حضور پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در فعالیت های بین المللی

  • خلاصه :قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل ضمن بیان پیشنهادی مبنی تدوین نقشه راه بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، بر ضرورت تقویت حضور این پژوهشگاه در فعالیت های بین المللی تأکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، رجبعلی اسفندیار «رئیس مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» در دیدار با قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری در امور بین الملل، به ارائه گزارشی از اهداف و فعالیت های این پژوهشگاه پرداخت و اظهار داشت: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی با رویکرد مسأله محوری به لحاظ نرم افزاری در حوزه بین الملل فعال است.

وی با اشاره به ظرفیت های علمی و پژوهشی موجود در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بر ایجاد زمینه همکاری های مشترک و پذیرش فرصت مطالعاتی برای اساتید و محققین در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین جلال عراقی «رئیس اداره بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» تصریح کرد: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، بزرگترین و قدیمی ترین مرکز پژوهشی حوزوی در زمینه علوم اسلامی انسانی است.

وی ضمن اشاره به کسب رتبه برتر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در جشنواره بین المللی «فارابی» افزود: بسیاری از آثار این پژوهشگاه در کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و کتاب سال حوزه حائز رتبه برتر و یا شایسته تقدیر شده اند.

رئیس اداره بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: ترجمه آثار این پژوهشگاه به زبان های عربی و انگلیسی و چاپ دو نشریه علمی - تخصصی به زبان های عربی و انگلیسی، بخشی از فعالیت های این پژوهشگاه است و بر ایجاد زمینه های مشترک از جمله انعقاد تفاهم نامه های بین المللی با مراکز همسو تأکید کرد.

حسین سالار آملی «قائم مقام وزیر در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی و بین الملل وزارت علوم تحقیقات و فناوری» اظهار داشت: نیازهای زیادی در خارج از کشور وجود دارد که مجموعه شما می تواند نقش مهمی در این راستا ایفا کند.

وی گفت: در آینده هر سازمان و نهادی که نگاه بین المللی نداشته باشد، منفعل خواهد بود، لذا اندیشه بین المللی بودن بایستی قوی ترین اندیشه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی باشد.

قائم مقام وزیر در امور بین الملل تصریح کرد: مناسب است برای همکاری های جدید برنامه سه ساله یا پنج ساله بین المللی با مصوبه هیأت امنا پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تدوین شود و بر اساس همان مصوبه، نقشه راه بین الملل پژوهشگاه تعیین شود.

وی، همچنین به برخی پیشنهادات به منظور ارتقای فعالیت های بین المللی از جمله مشخص کردن کشورهای هدف فعالیت بین الملل، تعریف سیستم تشویقی و نظام انگیزشی، انجام طرح های مشترک تحقیقاتی، تبادل استاد، برگزاری کارگاه های علمی و ایجاد ارتباط با مراکز تخصصی همسو در عرصه بین الملل اشاره کرد.

در پایان عبد الحمید علیزاده «معاون همکاری های علمی و سازمان های تخصصی وزارت علوم»، تبادل استاد را از بهترین فعالیت های بین المللی برشمرد و خاطرنشان کرد: در کشورهای مختلف کارگروه ملی داریم، لذا می توانیم متناسب با نام و ساختار متناظر با پژوهشگاه، کارگروه ها را معرفی کنیم.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما