پنجشنبه 9 فروردين 1403   21:05:45

(مهار تورم، رشد تولید)

print

با حضور در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی صورت گرفت:

بازدید نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران از معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی

  • خلاصه :نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بازدید از معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی، در جلسه شورای مدیران پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی در نشست شورای مدیران پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به سخنرانی با موضوع «مردم‌سالاری دینی در نظام ولایی» پرداخت و در ابتدای این نشست با اشاره به این که هم افزایی، از مطالبات مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: این هم افزایی در عرصه های مختلفی معنا پیدا می کند که یکی از آنها همین است که حوزه های علمیه اندیشه پرور و اندیشه ساز بتوانند نسبت به تشکیلات هایی را که می خواهند عمل و فعالیت کنند، هدایت فکری و نظری داشته باشند.

وی با بیان این که حاکمیت اندیشه بر عمل را باور داریم، گفت: سپاه بیش از 10 دانشگاه و پژوهشگاه های متعدد دارد و به کسانی که اسلام را به معنای جامع آن شناخته اند، نیازمند هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در مجموع، به تخصص های مختلفی نیاز داریم؛ مطالبه رهبر معظم انقلاب از دانشگاه بقیه الله(عج) که امر بهداشت و درمان را در کشور در مجموعه سپاه بر عهده دارد، این است که این دانشگاه به عنوان الگو به وزارت بهداشت معرفی شود.

وی افزود: در گذشته متناسب با نیاز در بعد کلامی و فقهی، فردسازی مان و اصول عقایدی و رساله عملیه که نوشته شده، خوب بوده است اما به رساله عملیه حکومت داری و مبانی فکری که در بحث حکومت داری وجود دارد، نیاز داریم.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان این که اسلام تمام عرصه های زندگی را پوشش داده است، اظهار داشت: حوزه های علمیه یاد داده اند که اسلام یک مجموعه جامعِ کامل از معارف و تعالیمی است که تمام عرصه های زندگی را پوشش داده است و هیچ بخشی از زندگی نیست که اسلام به آن نپرداخته باشد و این اجزا تجزیه ناپذیر هستند؛ ترکیب این اجزا انضمامی نیست، بلکه حقیقی است.

وی گفت: غرب با فرهنگ خود، سلسله تقابل ها و تباین هایی را وارد فرهنگ ما کرده و روز به روز به شیوه های مختلف مطرح می کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دوم سخنان خود به تبیین تقابل میان نظام ولایی و مردم سالاری، پرداخت.

وی در پایان، مردم را سبب اقتدار و ماندگاری نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دشمن ما می گوید امامِ بی امت اقتدار ندارد و امت بی ولایت خطر ندارد و امت متصل به ولایت شکست ندارد؛ چیزی که به نظام اسلامی اقتدار، ماندگاری و فعلیت می دهد، مردم هستند و معتقدیم که نظام اسلامی، صددرصد ولایی و مردمی است.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما