جمعه 10 فروردين 1403   16:29:13

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در گفت و گویی تبیین شد:

بررسی «رابطه قرآن و کتاب مقدس» در دفتر تبلیغات اسلامی

  • خلاصه :پروژه علمی «نقد و بررسی دیدگاه آنجلیکا نویورت درباره رابطه قرآن و کتاب مقدس» در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اجرا شده است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی به نقل از مهر(تبلیغ نیوز)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحامد علیزاده موسوی، مسئول پروژه علمی «نقد و بررسی دیدگاه آنجلیکا نویورت درباره رابطه قرآن و کتاب مقدس» در گفت‌وگویی اظهار داشت: این پروژه از اواخر سال ۱۳۹۶ در این پژوهشکده آغاز شد و در اواخر سال ۱۳۹۸ هم خاتمه یافته است.
وی با بیان اینکه این پروژه علمی قرار است در قالب یک کتاب منتشر شود، گفت: هم‌اکنون کار ارزیابی علمی و تأیید نهایی آن انجام و در آستانه نشر است و امیدواریم که به زودی منتشر شود، گرچه نمی‌توان زمان دقیقی برای نشر این اثر اعلام کنیم.
مسئول پروژه علمی «نقد و بررسی دیدگاه آنجلیکا نویورت درباره رابطه قرآن و کتاب مقدس» با بیان اینکه این اثر در حدود ۲۵۰ صفحه نگارش یافته است، تصریح کرد: فصل اول شامل مقدمه، پیش‌فرض‌ها و مبانی دیدگاه است که به مبانی دیدگاه و روش‌شناسی خانم نویورت پرداخته است؛ فصل دوم هم درباره رهیافت وی در مورد رابطه قرآن و کتاب مقدس است.
وی افزود: فصل سوم هم بررسی دیدگاه‌های وی به صورت مطالعات موردی است، یعنی سوره الرحمان با مضمون ۱۳۶ مقایسه شده یا توحید با سفر پیدایش و سوره بلد با سفر خروج مقایسه می‌شود؛ فصل چهارم، فصل نقد و ارزیابی دیدگاه این مستشرق است که در سه بخش رهیافت و دیدگاه‌های وی مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده موسوی با بیان اینکه دیدگاه وی قدری از دیدگاه پیشینیان خود متفاوت و تا حدودی با دیدگاه اسلامی نزدیک است، اظهار داشت: آثار وی تاکنون چه به زبان انگلیسی، آلمانی و... مورد واکاوی قرار نگرفته بود، به خصوص بحث اختلاف دیدگاه وی با پیشینیان خود درباره رابطه قرآن و کتاب مقدس، به همین دلیل ما وارد این پروژه شدیم.
وی با بیان اینکه روش وی تاریخی انتقادی است، خاطرنشان کرد: گرچه وی تلاش کرده تا مقداری با اندیشمندان اسلامی در این زمینه همسو باشد، ولی باز در لفافه حرف‌های خود را بیان کرده است.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما