جمعه 10 فروردين 1403   00:58:32

(مهار تورم، رشد تولید)

print

قائم مقام مدیرکل توسعه فناوری اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی: 

شکل گیری فضای مجازی برای انقلاب اسلامی یک فرصت طلایی است

  • خلاصه :قائم مقام مدیرکل توسعه فناوری اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: شکسته شدن مرزهای فیزیکی و کمرنگ شدن نظم دولت - ملت بیش از آنکه تهدید باشد، فرصت است.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، سید حسن هانی در کارگاه آموزشی «آسیب شناسی فضای مجازی» ویژه طلاب خواهر شهرستان ایرانشهر که به همت واحد خواهران این دفتر در حوزه علمیه زینبیه(س) برگزار شد، به مباحثی از قبیل راهبردهای فضای مجازی کشور، سواد رسانه و سیاست های امنیت فضای مجازی پرداخت.
وی درباره فرصت فضای مجازی برای کشور اظهار داشت: شکلگیری فضای مجازی برای انقلاب اسلامی که انگیزه تمدنسازی و جهانی شدن دارد، یک فرصت طلایی است و به بیان دیگر، شکسته شدن مرزهای فیزیکی و کمرنگ شدن نظم دولت - ملت بیش از آنکه برای انقلاب اسلامی تهدید باشد، فرصت است و روح تازهای را به حرکت جهانی انقلاب اسلامی می بخشد.
قائم مقام مدیرکل توسعه فناوری اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز فضای مجازی به مهم ترین ابزار جنگ فرهنگی و حتی سیاسی، اقتصادی و امنیتی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است و در واقع، وقتی از فضای مجازی صحبت می کنیم، با یک شرایط معمولی روبرو نیستیم، به طوری که جمهوری اسلامی ایران از این جهت با کمتر کشوری قابل مقایسه است و هجمه دشمنان در فضای مجازی بر علیه کشور ما بسیار زیاد است.
وی به مبحث سواد رسانه پرداخت و افزود: حضور در فضای مجازی باید با تفکر انتقادی همراه باشد ولی این به مثابه رسانه هراسی نیست، بلکه باید با آگاهی و سواد رسانه ای کافی وارد فاز استفاده و یا حتی عدم بهره گیری از فضای مجازی و رسانه ها شد.
هانی به آثار مثبت این فضا اشاره کرد و اظهار داشت: آثار مثبت فضای مجازی از این قبیل است و آن سهولت در دسترسی به خدمات، اطلاعات، افراد پاسخگویی به نیازها، آنی و تعاملی بودن، فرامرزی بودن و حذف محدودیت های مکانی و زمانی، شخصی سازی روز افزون آنها، کمک به حوزه کسب و کار دیجیتال و فعالیت استارت آپ ها، امکان دسترسی آنلاین به امکانات و خدمات به ویژه خدمات آموزشی است.
وی خاطرنشان کرد: امنیت، یکی از دغدغه های اصلی انسان ها بوده است، امروزه با گسترش اینترنت و فضاهای شبکه ای در کشورمان لزوم امنیت برای فعالیت در این فضاهای مجازی بیش از پیش احساس می شود لذا از این رو با به كارگیری روش ها و راهکارهای مختلف برای پیشگیری از نفوذ داده های مخرب و مضر در شبكه های مجازی می توان مقداری از امنیت در این فضا را برای خود به وجود آورد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما