پنجشنبه 9 فروردين 1403   23:51:55

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه؛

یادواره حاج احمد متوسلیان و همرزمانش برگزار شد

  • خلاصه :یادواره حاج احمد متوسلیان و همرزمانش به همت مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد. 
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، یادواره شهدا با محوریت یادواره حاج احمد متوسلیان، سید محسن موسوی، کاظم اخوان و محمد تقی رستگار مقدم با حضور طلاب، اساتید و کارکنان مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران)، جمعی از خانواده شهدا، مدعوین و اعضای کنگره یادواره جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان و همرزمانش در این مؤسسه برگزار شد.
در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی «استاد حوزه علمیه قم» در خصوص جایگاه و مقام شهدا اظهار داشت: شهادت، مقامی است که انسان باید به این مقام حسرت و غبطه بخورد زیرا این مقام، مقام تأثر و تأسف نیست چرا که با مراجعه به آیات نورانی قرآن و با مراجعه به روایات و سیره معصومین(ع) به راحتی این مطلب به دست میآید که این جایگاه، جایگاهی است که به همه نمی دهند؛ لذا رسیدن به مقام شهدا دعای ائمه معصومین(ع) بوده است، به همین جهت است که این مقام، مقام رفیعی می باشد.  
وی با استناد به آیات قرآن در سوره آل عمران گفت: مقام حیِّ حقیقی در قرآن از آنِ شهدا است؛ صادقین و مؤمنین در قرآن، شهدا هستند. 
این استاد حوزه علمیه قم با بیان این که در قرآن مقام حیّ را برای شهید و شهادت بیان کرده اند، تصریح کرد: این ها مقام حیِّ حقیقی را دارند و رزق آن ها هم عِندالله است؛ اینها عِندَ مَلِکِ مقتدر هستند و نسبت به این حرکت، بشارت هم می دهند و همچنین از این رخداد فرحناک هستند که برای آنها به وقوع پیوسته است و توانسته اند به این مقام شهادت نائل شوند. 
وی افزود: برای شهید هفت ویژگی بیان شده که هفتمین ویژگی اشاره میکند به اینکه شهید به وجه الله نظر میکند و لازمه نظر کردن به وجه الله این است که خود فرد و نگاه او وجه الهی شوند همه امور محکوم به فنا هستند، آنچه که باقی است، وجهِ رب است که مصداقش، همین شهدا هستند که به سید الشهدا و همه معصومین(ع) تأسی کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری به بیان ویژگیهای جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان پرداخت و اظهار داشت: من در بیانات نورانی حضرت آقا حدود هفت ویژگی خاص برای حاج احمد متوسلیان یافته ام، ایشان فرموده اند «حاج احمد مؤمن حقیقی است، با اخلاص، فانی در راه خدا، بی ادعا، مؤمن صالح و هیچ منش فرماندهی در او دیده نشد».
وی گفت: تعبیر دیگری حضرت آقا در خصوص حاج احمد متوسلیان دارند اینکه باید شرح حال ایشان برای جوانان بیان شود که بسیار آموزنده است.
این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: شهید مهدی لطفی نیاسری را یکی از کسانی دانست که سیره حاج احمد متوسلیان در زندگی، منش، ادبیات گفتاری، نشست و برخاست و حتی در پوشش ظاهری وی اثر گذاشت و منطبق بود و هیچ دلبستگی پیدا نکرد و مکرر میگفت «احمد متوسلیان برای من الگو است».
در ادامه این نشست، عده ای از جانبازان سرافراز دوران دفاع مقدس در قالب گروه همخوانی حضرت قمر بنی هاشم(ع) شهر مقدس قم برنامه ای اجرا نمودند، سپس سرکار خانم کاتبی «همرزم حاج احمد متوسلیان» نیز در این نشست سخنان خود را در قالب خاطرهگویی بیان کرد. 
سپس، حجت الاسلام والمسلمین عشرتی «رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران)» نیز در حاشیه این نشست در خصوص برگزاری این یادواره اظهار داشت: این افتخار نصیب این مؤسسه گردید که ما بتوانیم یاد این عزیزان را زنده نگه بداریم. 
وی گفت: احمد متوسلیان و همرزمانش در تاریخ ۱۴ تیر 1361 در مسیر جاده بیروت لبنان توسط گروهکهای فالانژ که وابسته به رژیم صهیونیستی بودند، به اسارت گرفته شدند و تا کنون خبری از ایشان نیست و به فرمایش حضرت آقا امیدواریم که انشاءالله خبرهای خوشی از ایشان به گوش ما برسد.
رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران) اظهار داشت: کنگره حاج احمد متوسلیان و سه همرزمش در شهر مقدس قم فعال گردیده و این یادواره پیش مقدمه ای است برای کنگره عظیمی که انشاءالله به صورت ملی در سال آتی برگزار خواهد شد.
وی هدف از برگزاری این یادواره را علاوه بزرگداشت مقام ایثارگران و فرماندهان عزیزی که در دفاع مقدس همیشه از کیان اسلام، انقلاب و مذهب دفاع کردهاند، معرفی منش، روش، چهره ها و شخصیت اخلاقی و سجایای این بزرگواران به نسل جدید دانست.
شایان ذکر است مستند این یادواره با عنوان «بیست دقیقه در باران» توسط روابط عمومی این مؤسسه تهیه و در روز جمعه 14 تیر 1398 از شبکه استانی قم اکران شد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما