پنجشنبه 9 فروردين 1403   14:56:11

(مهار تورم، رشد تولید)

print

اعلام فراخوان بخش رسانه های خبری دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع)/ از اعلام آمادگی خانه مطبوعات برای همکاری با سوگواره تا تشریح بحش های شش گانه

  • خلاصه :دبیر بخش رسانه های خبری دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین (ع) با اشاره به اهداف برگزاری این سوگواره از پذیرش آثار در چهار رشته «خبر»، «مصاحبه»، «گزارش» و «تیتر» خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی ، محمدرضا قربان زاده در نشست خبری با موضوع فراخوان بخش رسانه های خبری دومین سوگواره بین المللی «ملت امام حسین(ع)» که در خانه مطبوعات استان قم برگزار شد، ضمن تبیین وجوه اهمیت نامگذاری این سوگواره گفت: همانطور که همه می دانیم "ما ملت امام حسینیم" از سخنان شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی و شعاری نشأت گرفته از تفکر عاشورایی و حسینی است.
وی افزود: این شهید راه اسلام سالیان متمادی از مبارزه با اشرار در غرب گرفته تا مبارزه با داعش در منطقه را با از خود گذشتگی دنبال کرد تا پیام نهضت عاشورا را به جهانیان منتقل کند.
دبیر بخش رسانه های خبری دومین سوگواره ملت امام حسین(ع) ادامه داد: ما نیز در سوگواره ملت امام حسین(ع) معتقدیم که پیام عاشورا فرامکانی، فرازمانی و برگرفته از آزادی و آزادمردی بوده و لازم است توسط همه ما اصحاب رسانه به سراسر جهان منتقل شود.
وی بیان داشت: حقیقتاً این را افتخاری برای قم می دانیم که دبیری بخش رسانه های خبری سوگواره ملت امام حسین(ع) در این شهر قرارگرفته و این وظیفه همه فعالان رسانه ای این استان را که از فعالین رسانه ای اربعین  هم محسوب می شوند،‌ سنگین تر می کند.
قربان زاده شرایط را برای حضور فعالان رسانه ای جهت انتشار بین المللی این شعار  فراهم دانست و گفت: مسئولیت اهل رسانه در انتقال این پیام به مرزهای فراسرزمینی ما سنگین است.
وی آثار دریافتی را در چهار رشته برشمرد و تصریح کرد: آثار خبری در چهار قالب «خبر»، «مصاحبه»، «گزارش» و «تیتر» دریافت خواهد شد و امیدواریم با آثار تولیدی به شبهاتی که در موضوع اربعین و اربعین هراسی مطرح است، پاسخ داده شود.
دبیر بخش رسانه های خبری دومین سوگواره ملت امام حسین(ع) ادامه داد: شناسایی ظرفیت های مطبوعات در عرصه معرفی نهضت حسینی و تلاش در راستای معرفی هرچه بهتر آن ها؛ تقدیر از خبرنگاران، روزنامه نگاران و فعالان برتر در حوزه معرفی نهضت عاشورا؛ شبکه سازی پدیدآورندگان آثار رسانه ای عاشورایی و کمک به تأسیس و توسعه مطبوعات عاشورایی در فضای رسانه ای کشوراز اهداف بخش رسانه های خبری این دوره سوگواره است.
وی بیان داشت: برجسته سازی مسائل و سوژه های عاشورای قابل حضور در ساحت رسانه؛ کمک به ارتقای کمی و کیفی تولیدات رسانه ای عاشورایی؛ تقویت فضای رقابتی برای تولید محصولات رسانه ای عاشورایی؛ تقویت تعامل میان خبرنگاران و فعالان عاشورایی عرصه مطبوعات و رسانه با نهادهای دینی، فرهنگی و رسانه ای؛ ترغیب خبرنگاران و فعالان رسانه به مطالعه، تحقیق و پژوهش در موضوعات عاشورایی و تولید محتوا از دیگر اهدافی است که ما در بخش رسانه های خبری سوگواره ملت امام حسین(ع) به دنبال آن هستیم.
وی بیان داشت: ما از تمام رسانه های دارای مجوز پذیرش آثار را خواهیم داشت و همه خبرنگاران، روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای شاغل و آزاد می توانند در این سوگواره شرکت نمایند.
دبیر بخش رسانه های خبری دومین سوگواره ملت امام حسین(ع) هر فعال رسانه می تواند تا پنج اثر را به دبیرخانه سوگواره ارسال نماید و مهلت ارسال آثار تا پایان ماه صفر بوده و علاقه مندان می توانند تا ششم مهر سال جاری آثاری را که از تاریخ 28 مرداد 1400 در موضوع نهضت حسینی منتشر کرده اند را برای ما ارسال کنند.
وی گفت: اولویت های موضوعی در بخش رسانه های خبری سوگواره ملت امام حسین(ع) شامل موضوعات «مسئولیت اجتماعی و همدلی حسینی»، «هیئات خانگی و تربیت حسینی» و «هنر تبیین و غیرت دینی» می باشد.
قربان زاده اظهار کرد: در بخش داوران تلاش کردیم داوران باتجربه و صاحب سبک را انتخاب کنیم که به همین جهت پس از مشورت های صورت گرفته آقایان دکتر رضا حسین زاده مجری و گوینده پیشکسوت خبر، دکتر محسن مهدیان مدیرعامل مؤسسه همشهری و مولف کتاب خبر خوب و دکتر سید علی میررضوی سردبیر و مدیرکل سابق استان های خبرگزاری تسنیم را دعوت نمودیم و قبول زحمت کردند.
وی با اشاره به جوایز در نظر گرفته شده گفت: در این بخش برای هر قالب، یک هدیه سه میلیون تومانی برای نفر اول به همراه تندیس و لوح تقدیر و برای نفرات دوم در هرقالب یک هدیه یک میلیون تومانی و لوح تقدیر را اهدا خواهیم کرد.
دبیر بخش رسانه های خبری دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع) با تأکید بر وجود ظرفیت بین المللی اربعین عنوان داشت: حقیقتاً ظرفیت رسانه ای قم در بحث اربعین بین المللی است و ما هم وظیفه خود می دانیم از این حرکت پشتیبانی کنیم.
وی گفت: بنا بر این داریم در دهه پایانی ماه صفر نشست ها و کارگاه های آموزشی مختلفی را با موضوع نهضت عاشورا برگزار کنیم که این امر با همکاری خانه مطبوعات استان قم و سایر نهادهای مربوطه قابل اجراست.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شیوه ارسال آثار به طور کامل در سایت مربوط به سوگواره ملت امام حسین(ع) به آدرس: www.soogvareh.com  تشریح شده و علاقه مندان می توانند جهت آشنایی بیشتر با این بخش و سایر بخش های سوگواره به این سامانه مراجعه کنند.

*اعلام آمادگی خانه مطبوعات استان قم برای همکاری با سوگواره ملت امام حسین(ع)

فخرالدین یوسف پور مدیر خانه مطبوعات استان قم در این نشست به بیان اهمیت پیاده روی اربعین در تحولات سیاسی و اجتماعی جهان پرداخت و گفت: در این سال ها شاهدیم که اجتماع اربعین به مانوری بین المللی بویژه برای جهان اسلام تبدیل شده است.  
وی افزود: در حوزه رسانه باید بپذیریم که امروز فرهنگ حسینی و برنامه اربعین با هجوم رسانه ای اکثراً خارجی و بعضاً داخلی جهت تحریم و تحریف مواجه است. تقابل با این امر تلاش مجدانه فعالان رسانه ای جبهه انقلاب اسلامی را می طلبد.
مدیر خانه مطبوعات استان قم گفت: اربعین هراسی را یکی از برنامه هایی است که در سال های اخیر در کنار این اجتماع بزرگ اتفاق می افتد و این امر اهمیت حضور رسانه های متعهد به مکتب اهل بیت علیهم السلام بیش از پیش مشخص می کند.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شاهدیم که همایش های مرتبط با اربعین در سال های گذشته پررنگ تر شده است. یکی از این ها، سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع) است که در آن فعالان رسانه ای می توانند به نحوی جهت تولید محتوای خبری و رسانه ای فاخر، نذر فرهنگی بپردازند.
یوسف پور خانه مطبوعات استان قم را حامی سوگواره ها و جشنواره های رسانه ای این استان دانست و گفت: این خانه با توجه به رسالت دینی و فرهنگ صنفی که وجود دارد حمایت از سوگواره ملت امام حسین(ع) را وظیفه خود می داند.

*بخش های شش گانه سوگواره ملت امام حسین(ع) تشریح شد

حجت الاسلام جواد رحیمی دبیر اجرایی دومین سوگواره ملت امام حسین(ع) در این نشست گفت: در اولین دوره برگزاری این سوگواره 11448 اثر دریافت و همچنین 100 ساعت دوره آموزشی برگزار شد. این سوگواره بر پایه هم افزایی چند نهاد مختلف همچون رادیو معارف، دفتر تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در سال های گذشته در ایام محرم و صفر اقدام به برگزاری سوگواره های مختلف می کردند، شکل گرفته است.
وی افزود: در سال گذشته دبیرخانه مرکزی سوگواره را رادیو معارف تشکیل داد و بر اساس تصمیم شورای راهبری مقرر شده است امسال دبیرخانه دومین دوره سوگواره ملت امام حسین(ع) توسط معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه  دفتر تبلیغات اسلامی ایجاد شود. این سوگواره دارای شش بخش متون ادبی، تولیدات گرافیکی، صوت و رادیو، کنشگری و رسانه های خبری می باشد.
دبیر اجرایی دومین سوگواره ملت امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: بخش متون ادبی سوگواره را دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی مدیریت خواهد کرد که با محوریت کپشن نویسی برگزار می شود.
وی تولیدات گرافیکی دومین سوگواره ملت امام حسین(ع) را تخصصی دانست و گفت: در این دوره تعریف پست و استوری، آیکون، گرافیک متحرک و یوآی را مدنظر قرار داده ایم.
حجت الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: بخش صوت و رادیو را رادیو معارف دبیری می کند؛ در بخش کنشگری نقش های مکمل تولید محتوا مانند رصد و تحلیل، توزیع محتوا، تعامل با مخاطب و پاسخگویی می باشد که نحوه شرکت در آن با سایر بخش ها متفاوت بوده و در سایت www.soogvareh.com توضیحات مرتبط با آن ارائه شده است.
وی بیان داشت: در این سوگواره تلاش شده است جدای از شش بخش اصلی پویش هایی همچون راوی اربعین، نسل قاسم، منم علمدارت و سرباز حسینم را هم به سوگواره اضافه کنیم.
دبیر اجرایی دومین سوگواره ملت امام حسین(ع) برگزاری کارگاه های آموزشی در دهه آخر ماه صفر را از برنامه های این سوگواره عنوان کرد و افزود: این کارگاه ها که با موضوعات مختلفی در حوزه های خبر و متون ادبی، گرافیک و کنشگری جهت ارتقای سطح کیفی تولیدات و آثار دریافتی سوگواره برگزار خواهند شد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما