سه‌شنبه 29 اسفند 1402   09:36:29

(مهار تورم، رشد تولید)

print

با موضوع برگزاری رویداد ملی ایده پردازی «کاریزمن»؛

نشست مشترک میز عفاف و حجاب و مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق برگزار شد

  • خلاصه :نشست مشترک میز عفاف و حجاب دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در اولین جلسه مشترک شورای علمی رویداد ملی «کاریزمن» فی ما بین میز عفاف و حجاب دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، با بیان این که در برگزاری رویداد ملی ایده پردازی «کاریزمن» دو مبنا را مد نظر است، ابراز داشت: در برگزاری این رویداد، خیلی به دنبال رویداد هیجانی و پرجمعیت نیستیم بلکه در صدد هستیم که در این رویداد، تمرین تجربه با یک گروه کوچک شکل بگیرد و جنس کار، بیشتر تربیتی و آموزشی است.

وی افزود: در برگزاری این رویداد، به دنبال آن هستیم که در قالب موضوع با افراد گفت و گو کنیم؛ نظارت علمی و محتوای بر برگزاری رویداد، میز مربوطه است که می تواند شورایی هم نظارت کند یا یک نفر هم از طرف میز ناظر باشد.

* پیشنهاد اختصاص یک رویداد ایده پردازی «کاریزمن» به موضوع تربیت جنسی


وی با اشاره به موضوع میز عفاف و حجاب، مسأله تربیت جنسی را به عنوان کاریزمن مرتبط با این پیشنهاد کرد و یادآور شد: در صورتی که این موضوع تصویب شود، می توانیم یک مقداری آورده های خود را در مقابل ۲۰۳۰ به رخ بکشیم.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با اشاره به نحوه اطلاع رسانی فراخوان رویداد کاریزمن اظهار داشت: در کانال های عمومی که طلاب حضور دارند و همچین فضای عمومی که حضور فعالان فرهنگی پر رنگ است، نسبت به اطلاع رسانی رویداد کاریزمن اطلاع رسانی می کنیم؛ اگر لاین های تخصصی وجود دارد که میز عفاف و حجاب ارتباط دارد، به مرکز معرفی کند و نسبت به اطلاع رسانی از آن طرق اقدام خواهد شد.

وی در خصوص اختصاص یک کاریزمن به موضوع تربیت جنسی گفت: این موضوع به فاز کودک و نوجوان تا پیش از ازدواج مربوط می شود که چگونه آموزش داده شود که در مواجهه با همجنس، غیرهمجنس، بداخلاقی های جنسی چگونه مواجه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی در خصوص بروز مسأله 2030 تصریح کرد: زمانی که مسأله 2030 مطرح شد، مقام معظم رهبری فرمودند "خودتان یک کاری بکنید" ؛ این تأکید و تصریح حضرت آقا که بیایید وسط یا به تعبیر ۲۰۳۰ اسلامی تان کجاست؟ ‌2030 اسلامی را کار کنیم، میدان خوبی است، البته سختی‌هایی هم دارد؛ رویداد ما هم کامل نیست، در حدی که فعلاً این را دامن بزنیم و یک کمی رونق اولیه ایجاد کند.

وی افزود: پس از فراخوان رویداد کاریزمن، افرادی که علاقه‌مند به روند رشد هستند، در سامانه تعریف شده، ایده هایشان را ثبت خواهند کرد.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با اشاره به برگزاری چهار کاریزمن در این مرکز و ضرورت بازبینی کاریزمن های برگزار شده، ابراز کرد: ما خروجی محتوای کاریزمن ها را تقدیم می کنیم و از بین ایده های خوب هفت هشت ایده اول را مجدداً فراخوان می کنیم تا در فرایند رشد و در سیستم داوری ما قرار گرفته و پیش بروند.

وی یادآور شد: احتمال اینکه ایده های برتر کاریزمن های قبلی چرخش و تغییری داشته باشند، وجود دارد؛ غالب تغییر ایده ها به خاطر جنس ایده هاست؛ مثلاً منتور بگوید که فلان کار را بکنید، درآمد بالاتر است؛ گاهی این چرخش ها، ماهیت ایده ها را تغییر می دهد یا گاهی قالب ها عوض می شود؛ مثلا در فلان ایده به دنبال چاپ کتاب بودند، با این چرخش، به فکر تولید اپلیکیشن می افتند؛ محتوا و اصل کار یکی است، اما یک مقدار چرخش در قالب ها و روش ها وجود دارد.

وی گفت: زمانی که چارچوب موضوع پیشنهادی کاریزمن با عنوان تربیت جنسی مشخص شد، این رویداد در محدوده تولد تا ازدواج قرار دارد؛ می بایست اعضای شورای علمی مشخص شوند و سناریوی بحث تعیین گردد و تقسیم کار صورت گیرد؛ پس از بارگذاری مستند مکمل مربوط به موضوع در سامانه (اعم از اسناد متنی و...) و مشخص شدن تمامی جوانب آن، به سراغ فراخوان خواهیم رفت.

* مسئله عفاف و حجاب از مسائل با ظهور و بروز اجتماعی است

حجت الاسلام والمسلمین بیاتی «دبیر میز عفاف و حجاب دفتر تبلیغات اسلامی» در این نشست اظهار داشت: کار مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق یک کار جدی است و این مسیر یادگیری یک راهی است که تجربه نشده یا کمتر در این موضوع یا موضوعات فرهنگی تجربه شده است که می خواهد اتفاق بیفتد.

وی ضمن بیان انتقاداتی در خصوص کاریزمن های سابق، افزود: مسئله عفاف و حجاب از جنس مسائلی با ظهور و بروز اجتماعی بوده و خیلی مهم است و در ادامه کار هم می تواند جلوه بسیاری داشته باشد لذا باید ابهام گذشته در مورد مدل کار و خروجی‌ها واضح‌تر مشخص شود، حتی اگر قرار است از برخی ایده ها حمایت شود، مسیر رویداد را ادامه دهید.

دبیر میز عفاف و حجاب دفتر تبلیغات اسلامی ابراز کرد: عنوان پیشنهادی «خویشتن داری جنسی» جذاب تر از تربیت جنسی است، و چنین موضوعی دیده می‌شود؛ این موضوع یک عنوان متفاوتی است و در واقع همان موضوع زندگی عفیفانه می باشد، اما با یک لیبل جذاب تر است که شاید بتواند اقبال بیشتری داشته باشد و ایده های جذاب تری برسد.

وی افزود: فرایندهای تربیتی در حوزه جنسی (چه در خود، چه نسبت به همجنس یا غیر همجنس) در محدوده دبستان یا بالاتر در مرحله ازدواج و معاشرت های اجتماعی هم منطق تربیت را دارد و در این منطق تربیت، فراوان می توان کار کرد.

وی تصریح کرد: مثلاً اگر یک ایده استارتاپی، فقط یک کتاب خوب برای مادرِ دارای فرزندِ در رده سنی پنج تا هفت سال که در آن کتاب می‌خواهد به بچه مباحثی (از جمله هم بازی دختر و پسر) را آموزش دهد، محتواهایی در قالب کلیپ، فیلم، کتاب، اپلیکیشن، دوره های آموزشی و بسته آموزشی تولید کند، مشتری دارد، اینها کارهایی است که غربی‌ها توجه کردند و ما اصلاً کاری نکرده ایم.
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما