پنجشنبه 9 فروردين 1403   20:27:39

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رییس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم در جمع خبرنگاران:

همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم برگزار می شود

  • خلاصه :رییس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم، اهداف و محورهای این همایش را تبیین کرد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز ) حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمدصادق یوسفی مقدم پیش در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش ملی مقاومت اسلامی در بهمن‌ماه امسال در قم، اظهار داشت: امسال این همایش به‌صورت ملی برگزار خواهد شد و در گام بعدی انشاالله بتوانیم در بُعد بین‌المللی برگزار کنیم.
وی با بیان این‌که قران کریم زبان مشترک امت اسلامی است، افزود: این کتاب مقدس کلام خداوند است و به همین علت امت اسلامی در برابر اندیشه‌های قرآن خاضع و پذیرا هستند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین یوسفی مقدم تصریح کرد: امروز مقاومت مسئله اصلی امت اسلام است و تنها راه حفظ و بقای اسلام در برابر توطئه‌های دشمنان است.
وی ادامه داد: بهترین منبعی که می‌تواند کمک کند امت اسلامی واحد بشوند قرآن کریم است و همین مهم موجب شد که اقدامات اولیه برگزاری همایش صورت بگیرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین یوسفی مقدم خاطرنشان کرد: در قرآن کریم بارها به جامعه‌ی اسلامی توصیه‌شده که مقاومت کنند و ثمرات آن نیز بیان‌شده است.
وی افزود: این کتاب مقدس منبعی مهمی برای دست گرفتن و چگونه حرکت کردن در مسیر مقاومت است.
رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به تحولات اخیر در منطقه و کشور بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران در برابر استکبار جهانی ایستاده و نیازمند مقاومت در داخل و خارج کشور است و به همین علت امروز بهترین روز برای ما است تا از قرآن بهره بگیریم و امت اسلام را متوجه کنیم.
وی با بیان این‌که مهلت ارسال آثار یکم بهمن است، تأکید کرد: تمامی آثاری که به همایش ارسال می‌شود باید از منظر قرآن باشد.
یوسفی مقدم به محورهای همایش اشاره کرد و گفت: مبانی و اصول مقاومت اسلامی از منظر قرآن، شاخصه‌ها و الگوهای مقاومت در قرآن کریم، دستاوردهای مقاومت از منظر قرآن کریم، چالش‌های مقاومت از منظر قرآن کریم و گفتمان‌سازی مقاومت از منظر قرآن کریم ازجمله محورهای همایش هستند.
همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن» ۱۷ بهمن‌ماه در قم برگزار می‌شود و علاقمندان فرصت دارند تا یکم دی‌ماه ۹۸ چکیده مقالات و تا یکم بهمن‌ماه ۹۸ اصل مقالات را به آدرس دبیرخانه به نشانی قم، ابتدای خیابان معلم، پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم ارسال و یا به ایمیل همایش به آدرس moghavemat@isca.ac.ir ارسال کنند.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما