جمعه 10 فروردين 1403   01:08:42

(مهار تورم، رشد تولید)

print

دختر امام موسی صدر تبیین کرد:

مبارزه با ظلم و عدالت خواهی در اندیشه امام موسی صدر

  • خلاصه :دختر امام موسی صدر با اشاره به اندیشه های ظلم ستیزانه و عدالت خواهانه امام موسی صدر و نقش وی در اعتلای تشیع در جهان بر تلاش بیشتر دولت مردان برای آزادی وی تأکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی (تبلیغ نیوز)، سیده حوراء صدر در مراسم رونمایی از «پایگاه تخصصی بازنمایی آثار امام موسی صدر» که در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: بنده از این پژوهشگاه تشکر و قدردانی دارم که با مؤسسه پژوهشی امام موسی صدر همکاری خوبی دارند.
وی گفت: بنده تصور این را نداشتم که پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این مقدار همکاری با مؤسسه امام موسی صدر داشته باشند و امروز به جایی برسیم که این پایگاه ارزشمند تولید شود.
رییس مؤسسه تحقیقاتی امام موسی صدر با تأکید بر این که این پایگاه می‌ تواند محل رجوع پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی باشد، تصریح کرد: همچنین این پایگاه می‌ تواند برای آشنایی با منظومه فکری و مبانی نظری امام موسی صدر و منبعی برای مبلغان و مصلحان برای استفاده از منابع اسلامی باشد.
وی افزود: پایگاه تخصصی امام موسی صدر امکان توسعه منابع و روش های جستجو را در خود جای داده است و همچنین مجموعه «گام به گام با امام» از سال استقرار ایشان در لبنان تا زمان ربوده شدن در لیبی  آماده شده است که در ابتدا عربی بود ولی از حدود 12 سال پیش کار ترجمه این اثر آغاز شد و نزدیک به 50 نفر در طول این چند سال در این زمینه کار کردند.
خانم صدر اظهار داشت: مجموعه گام به گام در سال 1396 در تهران با حمایت وزارت فرهنگ ارشاد و اسلامی و رییس مؤسسه تحقیقاتی امام موسی صدر لبنان در تهران منتشر و در اسفندماه همان سال رونمایی شد که به مخاطب در شناخت اندیشه ایشان کمک می‌ کند.
وی با اشاره به این که امام موسی صدر در اقتدار بخشی به شیعیان کمک زیادی کرد، گفت: ایشان در عین پرهیز از تفرقه بین ادیان و مذاهب توانست به عزت شیعه کمک زیادی کند که در این کتاب به این مسائل پرداخته شده است.
رییس مؤسسه تحقیقاتی امام موسی صدر تصریح کرد: مبارزه با ظلم در اندیشه امام موسی صدر نیز تجزیه و تحلیل شده است که شاید با مطالعه این مجموعه مخاطب هوشمند از لابلای سطور و فعالیت های علمی ایشان بتواند علت ربایش او را تحلیل کند.
وی ابراز امیدواری کرد که این نشست ها و همایش ها موجب ایجاد انگیزه ای برای تلاش بیشتر دولت مردان ایران برای نجات و آزادی امام موسی صدر شده و بتوانیم از محضر ایشان در آینده ای نزدیک استفاده کنیم.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما