پنجشنبه 9 فروردين 1403   22:02:10

(مهار تورم، رشد تولید)

print

عرضه محصولات قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی در قالب نرم افزارهای نوین

  • خلاصه :مدیر فن آوری اطلاعات پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، از عرضه محصولات قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در قالب نرم افزارهای نوین خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، محمود متین فر در حاشیه نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در مرکز همایش های غدیر برپا شده است، در گفت و گویی با اشاره به خدمات بخش نرم افزاری این نمایشگاه اظهار داشت: مهمترین کار بخش فن آوری اطلاعات پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن که در بخش نرم افزارهای این نمایشگاه معرفی می شود، پرتال جامع علوم و معارف قرآن کریم است که این پرتال بزرگترین پایگاه مفاهیم و موضوعات قرآنی در جهان اسلام می باشد
وی گفت: در این پرتال، بعنوان یک سامانه جامع، تمام محتوای قرآنی تولیدی در دفتر تبلیغات اسلامی ارائه شده است که از آن جمله می توان به فرهنگ نامه های قرآنی دائره المعارف قرآن، پرسمان های قرآنی، کتابخانه های قرآنی و... اشاره کرد.
مدیر فناوری اطلاعات پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن تصریح کرد: بخش مهم دیگر این پرتال، بخش مقالات قرآنی آن است که بیش از 12500 مقاله قرآنی از کل کشور در آن شناسایی شده و به صورت تمام متن در این سامانه ارائه شده است؛ همچنین بیش از 4هزار پایان نامه قرآنی حوزوی و دانشگاهی از تمام کشور شناسایی و در این سامانه ارائه شده است.
وی افزود: بجز پرتال معرفی شده، در بحث نرم افزارهای قرآنی هم در این چندسال اخیر اقدام به تولید نرم افزارهای موبایلی کردیم که از مهمترین آن ها می توانیم به "قرآن سراج" اشاره کرد؛ این قرآن سراج به 5 زبان است و بیش از 7 ترجمه فارسی و 4 ترجمه به زبان های دیگر دارد؛ در کنار این ترجمه ها، صوت قرآن را 70 قاری و تفسیر هم در آن تعریف شده است.
متین فر اظهار داشت: این نرم افزار به صورت کاملاً رایگان در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان و علاقمندان عرضه می شود.
وی با بیان این که نرم افزار موبایلی "فرهنگ قرآن" که مجموعه 33 جلدی فرهنگ قرآن را شامل می شود هم در این نمایشگاه عرضه می شود، گفت: بیش از 3 هزار موضوع اصلی و بیش از 60 هزار موضوع فرعی در این 33 جلد فرهنگ قرآنی عرضه شده که همه به صورت نرم افزار موبایلی درآمده و این هم به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.
مدیر فناوری اطلاعات پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن خاطرنشان کرد: نرم افزار موبایلی "دائره المعارف قرآن کریم"، که حاوی محتوای 15جلد از این کلان پروژه است، هم در این نمایشگاه عرضه می شود؛ این دائره المعارف در 20 سال گذشته نگارش یافته است.
وی با اشاره به نرم افزار تحت وب آیه یاب هم گفت: این نرم افزار، به گونه ای طراحی شده که متن مورد نظرمان را ارائه می دهیم و خودش اصل آیه و آیات مربوطه را پیدا و در اختیار کاربر می گذارد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما