پنجشنبه 30 فروردين 1403   23:58:04

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد:

تخصصی شدن فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی با رویکرد مسأله محوری

  • خلاصه :مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: این دفتر با انجام مطالعات گسترده در حوزه فرهنگ و با عنایت به ظرفیت های بالفعل و بالقوه مجموعه، مسائلی کلیدی را به عنوان محور برنامه ها و اقدامات این دفتر انتخاب کرده است.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، نشست صمیمی حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر ثنایی «مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» و محمدعلی سلیمانی «رئیس مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی» با کارکنان شعبه جنوب شرق این دفتر برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین ثنایی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، به تشریح قيام و نهضت امام حسين(ع) پرداخت و اظهار داشت: آن حضرت فرمودند: «اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ(ع) حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرَدُ اَبَداً، براى شهادت حسین(ع)، حرارت و گرمایى در دل هاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمى شود.

وی با اشاره به تاریخچه جنگ های پیش آمده در سطح دنیا گفت: در طول تاریخ، جنگ های فراوانی در مناطق مختلف از سطح جهان اتفاق افتاده است اما واقعه کربلا در یک روز اتفاق افتاد که امام حسین(ع) و یاران باوفایشان در آن روز به ظاهر درمیدان جنگ پیروز نشدند اما در اصل پیروز آن واقعه بودند و بعد از گذشت هزاران سال آن پیروزی بر سر زبان ها جاری است و یاد آن حضرت و جانفشانی ایشان در راه دین ابدی است.

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: این گرامیداشت و زنده نگه داشتن واقعه عاشورا همان اعجازی است که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: حرارت و جوشش خون پاک حسین(ع) سرد شدنی نیست و این نهضت تا ابد باقی خواهد ماند.

* محبت و عشق به امام حسین باعث دفاع خواهد شد

وی افزود: محبت و فرهنگ امام حسین(ع) همراه با ایثار و جانفشانی است و این محبت و عشق باعث دفاع می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ثنایی اظهار داشت: امام حسین(ع) درس جهاد و شهادت را به همه بشریت آموخت و این که اگر می خواهید به عزت، استقلال و عظمت برسید، راهش همان مقاومت در برابر مستکبران و طواغیت عالم است؛ در واقع صبر و ایستادگی در راه خدا و فداکردن جان و مال و بهترین عزیزان در راه دین، مکتب و ارزش های الهی، درس بزرگی است که حضرت اباعبدالله(ع) به ما آموخت.

* خدمت در دفتر تبلیغات اسلامی یکی از افتخارات ما می باشد

وی گفت: یکی از افتخارات مراکز حوزوی، دفتر تبلیغات اسلامی می باشد و شاخص در اجرای برنامه ها و فعالیت های این دفتر، بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است، لذا خدمت کردن در همچنین نهادی که رهبر معظم انقلاب آن را یک واحد زنده و پویا می دانند، از افتخارات ما می باشد.

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: از زمان تشکیل دفتر تبلیغات اسلامی فعالیت های بسیار بزرگ و مفیدی صورت پذیرفته که اعزام روحانیون و مبلغین رزمنده در زمان هشت سال دفاع مقدس از فعالیت های دفتر بوده است که این افراد در مناطق جنگی حضور یافتند تا وظیفه شرعی، تبلیغی و اخلاقی خود را در قبال جنگ و جهاد انجام دهند. 

* مسئله محوری از اهداف مهم دفتر تبلیغات اسلامی است

وی افزود: امروزه دفتر تبلیغات اسلامی به سمت تخصصی کردن فعالیت ها و مسئله محوری پیش می رود، لذا این امر با انجام مطالعات گسترده در حوزه فرهنگ و با عنایت به ظرفیت های بالفعل و بالقوه مجموعه، مسائلی کلیدی به عنوان محور برنامه ها و اقدامات این دفتر انتخاب گردیده است.

حجت الاسلام والمسلمین ثنایی اظهار داشت: در دیدار کارکنان دفتر تبلیغات اسلامی با مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مسئله محوری و تشکیل مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی از فعالیت هایی بود که حضرت آقا از آنها راضی بودند و بر روند تخصصی کردن همه فعالیت ها تأکید داشتند، لذا همه کارکنان و همکاران باید در بحث مسئله محوری تداخل داشته باشند. 

وی گفت: شعبه جنوب شرق، یکی از مراکز مهم دفتر تبلیغات اسلامی می باشد و یکدستی و یکرنگی در میان کارکنان این شعبه، از شاخص های مهم شعبه مذکور است.

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر چه امروزه ویروس کرونا روی بسیاری از برنامه تأثیر گذاشته است اما برگزاری دوره های آموزشی این شعبه علی الخصوص راه اندازی برنامه های تخصصی  مانند سطح سه در این منطقه بسیار مفید بوده است و امیدواریم بتوانیم این دوره را ویژه خواهران نیز راه اندازی نماییم.

در پایان این نشست، حجت الاسلام والمسلمین میرخانی «سرپرست دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق» به تشریح فعالیت های صورت گرفته و پیش روی این شعبه اشاره کرد و گزارشی از فعالیت ها ارائه نمود. 
 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما