پنجشنبه 9 فروردين 1403   12:49:16

(مهار تورم، رشد تولید)

print

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تبیین کرد:

فعالیت های گسترده دفتر تبلیغات اسلامی در مناطق سیل زده/ از اعزام گسترده مبلغ تا انتشار محتوای تبلیغی برای مناطق سیل زده

  • خلاصه :معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: حضور رییس این دفتر در مناطق سیل زده، اعزام گروه های تبلیغی ، انتشار ره توشه راهیان نور ویژه مناطق سیل زده و برگزاری جلسات شورای هماهنگی مراکز حوزوی از جمله فعالیت های این دفتردر سیل اخیر بوده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد در گفت و گویی با اشاره به فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در راستای اعزام مبلغان به مناطق سیل زده اظهار داشت: از روزهای اولی که برخی از مناطق کشور دچار مسأله آسیب سیل شد، اغلب گروه های اعزامی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، شعبه خراسان رضوی این دفتر و نمایندگی دفتر در خوزستان که برای مناسبت ایام تعطیلات عید نوروز اعزام شده بودند، به علت تقارن سیل با ایام تعطیلات، به نوعی درگیر با مسأله سیل و خدمات رسانی به مردم کشورمان شدند.

*جلسات متعدد مراکز حوزوی در خصوص سیل اخیر
وی افزود: این گروه ها در کنار فعالیت های تبلیغی خود، به امداد رسانی و خدمت رسانی به هموطنان سیل زده مشغول شده و خدماتی را ارائه کردند و ما نیز در کنار این مسأله، با تشکیل جلسات متعددی که با حوزه های علمیه برادران و خواهران و مرکز خدمات حوزه های علمیه داشتیم مقرر شد که مسؤولیت کمیته تبلیغ ستاد حوزوی به عهده دفتر تبلیغات اسلامی باشد که با حضور نمایندگان سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت تبلیغ حوزه علمیه، اوقاف، حوزه علمیه خواهران و بسیج طلاب و روحانیون تاکنون دو جلسه تشکیل شده است.

*انتشار ره توشه راهیان نور ویژه مناطق سیل زده
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به انتشار ره توشه راهیان نور ویژه مناطق سیل زده تصریح کرد: همچنین، ره توشه ای با عنوان "ره توشه ویژه تبلیغ در مناطق سیل زده" را تولید کردیم که مشتمل بر پاسخگویی به برخی از شبهات و سؤالات و تبیین مسأله بلایای طبیعی و مسائلی از این دست است که در شبکه های مختلف پیام رسان منتشر شده و در اختیار مبلغان قرار گرفته است.

*حضور رییس دفتر تبلیغات اسلامی در مناطق سیل زده
وی افزود: اقدام دیگر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، بازدید رییس این دفتر از مناطق سیل زده خوزستان و حضور در جمع مردم این مناطق و بازدید از قرارگاه عملیاتی هلال احمر و شرکت در جلسات ستادهای مردمی بود که در آنجا تصمیمات متعددی گرفته شد و همانطور که دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی خوزستان فعال بود، بنا شد که فعالیت بیشتری را تحت اشراف آیت الله جزایری و به همراه مجموعه های متعدد حوزوی مستقر در استان خوزستان انجام دهد.


*اعزام به مناطق سیل زده آق قلا و گمیشان
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد در خصوص حمایت از مباحث تبلیغی در استان گلستان گفت: تاکنون دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی در دو مرحله، مبلغین را به مناطق سیل زده آق قلا و گمیشان اعزام کرده است.
 

*برگزاری جلسات شورای هماهنگی مراکز حوزوی در لرستان
وی گفت: اقدام بعدی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مسأله سیل اخیر، سفر بنده به همراه دیگر دوستان به استان لرستان بود که در آنجا دو جلسه شورای هماهنگی مراکز حوزوی را با حضور حوزه علمیه خواهران و برادران، سازمان تبلیغات اسلامی و جلسه ای را با حضور اعضای این شورا در خدمت نماینده ولی فقیه در استان داشتیم.

*قدردانی از طلاب و گروه های تبلیغی و جهادی در مناطق سیل زده
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: همچنین بازدید مفصلی از پلدختر صورت گرفت و از زحمات طلاب و گروه های تبلیغی و جهادی که به صورت خودجوش از استان های مختلف عازم پلدختر و معمولان شدند، تقدیر شد.


*اعزام گروه های تبلیغی به خوزستان و لرستان
وی افزود: 9 گروه تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به استان خوزستان اعزام شدند که در ایام نوروز در منطقه حضور داشتند و به مردم محروم کمک رسانی کردند و هنوز هم تعدادی از این نیروها در منطقه حضور دارند و به امداد رسانی ادامه می دهند.
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد با بیان این که 8 گروه تبلیغی از دفتر تبلیغات اسلامی به مناطق سیل زده گلستان اعزام شدند، اظهار داشت: عمده این گروه ها استان های مازندران بودند که در ایام سیل به گلستان رفته و در کمک رسانی شرکت داشتند و هدایایی جمع آوری کرده و به منطقه سیل زده ارسال کردند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین گروه هایی از جمله مستشهدین(مازندران)، شهید ردانی پور(گلستان)، فائزون(بیرجند)، رهپویان شهداء(مازندران) و گروه حضرت علی اصغر(ع) نسبت به اعزام به استان گلستان اعلام آمادگی کرده اند.

*اعزام گروه متخصص مشاوره و فضای مجازی به مناطق سیل زده
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد از اعزام گروه متخصص در فضای مجازی به مناطق سیل زده خبر داد و اظهار داشت: محور بعدی، حضور گروه های تخصصی مشاوره و روانشناسی دفتر و گروه های مربوط به کودک و نوجوان است که در یک مرحله در خوزستان حضور پیدا کرده و کارگاه های متعددی را برگزار کردند و احتمالاً در روزهای آینده این امر محقق شود.
وی گفت: یک گروه متخصص در فضای مجازی هم جهت کمک به طلاب رسانه ای خوزستان اعزام شده و با طلاب فعال در فضای مجازی جلساتی داشتند و از آثار آن اطلاع رسانی مفصل از فعالیت های مبلغین در مناطق سیل زده خوزستان است که در شبکه های مختلف، اعم از داخلی و خارجی در حال انعکاس است.
وی گفت: تصمیم دیگری که گرفته شده این است که مبلغان رسانه ای دفتر مستندی را از فعالیت های مبلغین در خوزستان و پلدختر تهیه کنند که در حال انجام است و بعد از تهیه فیلم های متعدد و مورد نیاز، به تدوین خواهند پرداخت.
وی گفت: دو گروه صراط مستقیم و ناصرین منتظر در ایام نوروز به استان لرستان اعزام شدند و در کمک رسانی به سیل زدگان فعالیت های زیاد داشتند؛ همچنین گروه های نسیم وصال، ابوذر غفاری و صبح آمل برای حضور در مناطق سیل زده این استان اعلام آمادگی کردند.

*حضور گسترده مبلغان در مناطق سیل زده
وی با اشاره به حضور گسترده مبلغان استان های مختلف به مناطق سیل زده افزود: بخشی از این تعداد، طلاب اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه قم بودند که اغلب این افراد، مشغول خدمت رسانی، لایروبی و پاکسازی منازل مردم هستند و با این اقدام، سرمایه قابل توجه اجتماعی آنجا تهیه، تأسیس و به دست آمده است و اعتماد عمومی بسیار خوبی که می تواند زمینه بسیار مناسبی برای تبلیغ های بعدی طلاب و فضلا باشد، محیا شده است.

*اعزام گروه های تبلیغی کودک و نوجوان
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: بنا بر این شد که در نیمه شعبان گروه های تبلیغی کودک و نوجوان و گروه هایی که با اِستِیج خود می توانند فضای امید بخش و تطلیف شده ای را در شهر حاکم کنند، اعزام کنیم و نسبت به ماه مبارک رمضان قرار شد که دو برابر اعزام های سال های قبل به پلدختر و معمولان اعزام مبلغ داشته باشیم و بنا بر این شد که در تمامی روستاهای سیل زده یک مبلّغ را برنامه ریزی و مقدمات اعزام آن را محیا کنیم.

* دو روی سکه سیل
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: یک روی سکه سیل، مصیبت و زحمتی است که مردم دچار آن شده اند و از دست دادن منزل و وسایل آن و آشفته زدن زندگی مردم در پلدختر و روستاهای سیل زده مصیبت بزرگی است که باعث تأسف و اظهار همدردی با مردم سیل زده می باشد و آن روی سکه، همت و اهتمام و همدلی و همنوایی کلیه اقشار مخصوصاً بسیج، سپاه و گروه های جهادی و در کنار اینها، حضور پررنگ طلاب و فضلا که بسیار چشمگیر بود، بدون هیچگونه چشم داشتی و این که شخصی به صورت سازمانی از آنها خواسته باشد، با روحیه بسیار بالای جهادی و بسیجی در این امر بسیار بزرگ و خطیر مشارکت کردند و از نگاه و صحبت با مردم آنچه که مشهود بود، تشکر و سپاس و تقدیر از اهتمام طلاب و فضلا می توان گفت.

*قدردانی از بسیج، سپاه، گروه های جهادی و طلاب
وی افزود: اگر همت نیروهای جهادی اعم از بسیج، سپاه، گروه های جهادی و طلاب نبود، کسی احتمال نمی داد که به این سرعت زندگی به پلدختر برگردد و اکنون تقریباً در بخش های زیادی، مردم مشغول فعالیت خودشان هستند، به جز مناطقی که خانه ها از بین رفته است که از زحمات آن ها قدردانی می کنیم.


* ضرورت صیانت از سرمایه اجتماعی بوجود آمده برای نیروهای انقلابی
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد اظهار داشت: این سرمایه اجتماعی که برای نیروهای انقلابی و جهادی و طلاب و فضلا به دست آمده، نیازمند صیانت و تداوم است و حتماً باید مبلغان از این سرمایه اجتماعی در توسعه و تعمیق باورهای دینی و پاسخگویی به شبهاتی که احیاناً از این دست بلایای طبیعی در ذهن مردم جای می گیرد، همت کنند و دستگیری از این بلایای طبیعی که عامل انسانی در آن دخیل بوده، از جمله خانه های که در مسیر رودخانه ساخته شده، نیاز به روشنگری و دستگیری دارد؛ شاید برخی از مسائل از جمله ساختن خانه ها در مسیر و لایروبی محل سیل رعایت می شد، چه بسا از بخشی از این خسارت ها جلوگیری می شد.
وی خاطرنشان کرد: مهم ترین مسأله، مسأله فرهنگی است و می شود در مباحث و محتوای تبلیغی، این نکات و درس های بسیار مهم را تبیین و توضیح داده و به سمع و نظر مخاطبان رسانده شود.

 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما