اخبار برگزیده
عباس زاده
1397/8/1 سه‌شنبه رییس اداره اعزام مبلغان نخبه معاونت فرهنگی تبلیغی خبر داد: رشد 30 درصدی اعزام مبلغان نخبه به سراسر کشور رییس اداره اعزام مبلغان نخبه معاونت فرهنگی تبلیغی گفت: در دهه اول محرم امسال 254 مبلغ نخبه دفتر تبلیغات اسلامی‌به سراسر کشور به خصوص مناطق مشترک و تلفیقی اعزام شدند.

به گزارش روابط عمومی‌دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین عباس زاده در گفت و گویی با اشاره به اعزام مبلغان در ماه محرم از سوی این اداره اظهار داشت: ماه محرم فرصت بسیار مغتنمی‌برای انتقال مفاهیم و مبانی دینی است که امام حسین(ع) با نهضتشان توانستند اسلام را زنده نگه دارند.

* ضرورت الگوگیری از قیام سیدالشهدا(ع) در دفاع از اسلام

رییس اداره اعزام مبلغان نخبه معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی‌تصریح کرد: باید با الگو و سرمشق قرار دادن افکار امام‌حسین(ع) در حد توان از اسلام دفاع کنیم.

وی با بیان این که دهه اول محرم از لحاظ فرصت تبلیغی بسیار مهم است، افزود: عزاداری در دهه اول در بین مردم مرسوم شده و سابقه دیرینه دارد، حتی کسانی که از روستاها به شهرها مهاجرت کرده‌اند، در ایام تعطیل و عزاداری از جمله عاشورا و تاسوعای حسینی به روستای خود مراجعه می‌کنند و فرهنگ و سنت خوبی است که در ایام امام‌حسین(ع) در وطن خود باشند و ما از این فرصت استفاده کرده و مبلغان را به سراسر کشور اعزام می‌کنیم.

* اعزام بیش از 250 مبلغ نخبه دفتر در دهه اول محرم به سراسر کشور

حجت الاسلام والمسلمین عباس زاده از رشد 30 درصدی اعزام مبلغان نخبه نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و اظهار داشت: در دهه اول محرم امسال 254 مبلغ نخبه دفتر تبلیغات اسلامی‌به سراسر کشور به خصوص مناطق مشترک و تلفیقی اعزام شدند که این تعداد نسبت به سال‌های گذشته رشد تقریباً 30 درصدی داشته است.

وی گفت: دلیل این امر آن است که استقبال مردم از مبلغان رسانه ای و کارشناسان دینی نخبه بیشتر می‌باشد و طبیعی است که پیام و سخن مبلغی که نخبه و مطرح است، بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد.

رییس اداره اعزام مبلغان نخبه معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی‌با اشاره به اعزام مبلغان نخبه در تمامی‌مناسبت‌ها مذهبی و ملی تصریح کرد: علاوه بر این، این اداره در دهه دوم و سوم ماه محرم و حتی دهه اول تا سوم ماه صفر مبلغان نخبه را اعزام می‌کند، بنابراین این اداره منحصر به ایام خاصی نیست، بلکه در تمام اعیاد، وفیات و مناسبت‌های ملی و مذهبی برنامه اعزام مبلغ را در دستور کار دارد.

* برخی از مبلغان نخبه دفتر تبلیغات اسلامی‌عضو مجلس خبرگان رهبری هستند

وی افزود: در حال حاضر تقریباً 350 مبلغ نخبه در دفتر تبلیغات اسلامی‌پرونده دارند که از جمله آنها می‌توان به حجج اسلام والمسلمین رفیعی، صالحی خوانساری، نظری منفرد، فرحزاد، عالی، محمدی خراسانی، حسینی خراسانی، فاضل گلپایگانی، میرباقری و... اشاره کرد که چند نفر از مبلغان نخبه این اداره، عضو مجلس خبرگان رهبری هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عباس زاده اظهار داشت: دو سال است که این اداره با مجمع عالی تفسیر قرآن همکاری داریم یعنی کسانی که در این مجمع هستند و شرایط نخبگانی دارند را ساماندهی کنیم و با همکاری دو نهاد، اعزام شوند که در ماه مبارک رمضان 30 نفر از این مجمع را اعزام کردیم و فرصت خوبی است که دیگر نهادها و کسانی که حائز شرایط مبلغ نخبگانی را دارند، شناسایی می‌کنیم.

* معیارهای نخبگانی مبلغان

وی با اشاره به معیار نخبگانی مبلغان گفت: کار این اداره، کیفی است و از نظر کمیت مهم نیست، چرا که به دنبال مبلغان نخبه هستیم و معیار نخبگانی این است که در کنار وعظ، منبر و خطابه، کتب و مقالاتی را تألیف کرده و به تدریس مشغول باشند و کسانی هستند که در عرصه‌های مختلف حوزوی قدم بر می‌دارند و محقق، مدرس و مبلغ می‌باشند.