اخبار دفتر
آیین حکمت
1396/3/20 شنبه انتشار شماره 30 فصلنامه علمی ـ پژوهشی آیین حکمت سی امین شماره فصلنامه علمی ـ پژوهشی آیین حکمت به همت دانشگاه باقرالعلوم(ع) منتشر شد. 
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، شماره 30 فصلنامه علمی ـ پژوهشی آیین حکمت به صاحب امتیازی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مدیر مسؤولی شمس الله مریجی منتشر شد. 
این فصلنامه به عنوان نشریه پژوهشی در قلمرو حکمت و کلام اسلام با اهداف ذیل منتشر می شود: 
پاسخگویی به نیازهای فکری جامعه اسلامی ایران در زمینه حکمت و کلام اسلامی، معرفی و نقد مکاتب فلسفی و پاسخگویی به چالش های پیش رو، تبیین تفکر اسلامی در عرصه علوم عقلی، تلاش در تولید فکر و اندیشه در حوزه فلسفه و علوم مرتبط با آن، ارتقای سطح علمی استادان و تقویت منابع برخی از دروس رشته فلسفه و کلام اسلامی، نقد و بررسی نظریه ها و گرایشات مختلف در رشته های علوم عقلی اسلامی و مکتوبات و متون مربوط، ارائه دستاوردها و یافته ها و تولیدات فکری محققان و اندیشمندان، و... . 
فصلنامه علمی ـ پژوهشی آیین حکمت در قالب 8 عنوان علمی و دو چکیده مقاله به زبان عربی و انگلیسی منتشر شده است که از جمله آنها می توان به «درآمدی انتقادی بر هرمنوتیک روشنفگری دینی» نوشته هادی آجیلی و محسن سلگی، «بررسی دیدگاه استاد لاریجانی در معناشناسی و هستی شناسیِ الزام اخلاقی» اثر حسین احمدی، «انحصار گرایی تشریعی ـ تشکیکی: دیدگاه علامه طباطبایی در المیزان درباره کثرت ادیان» به قلم قاسم پورحسن و امیرحسین پاشایی، «جستارگشایی در ظرفیت های فلسفه اسلامی در برهانی کردن حرکت نفس» نوشته نرجس رودگر، «تطبیق ارکان حرکت بر پدید مرگ از منظر قرآن کریم و صحیفه سجادیه» اثر احمد طیبی.
از دیگر مباحثی که در این فصلنامه به آنها پرداخته شده، «نقد و بررسی ماهیت گرانش از منظر فلسفه و فیزیک» به قلم حبیب الله رزمی، احمد عابدی ارانی و محسن فیروزی، «بررسی تحلیلی چگونگی ارتباط شادی و معناداری زندگی از دیدگاه اسلام» نوشته محمدحسن یعقوبیان، احمد مسائلی و شریفه سادات جمعه زاده، «بررسی رابطه عالم ذر و تناسخ» اثر محمدتقی یوسفی و معصومه اعتصامی نژاد، «چکیده عربی» ترجمه سیدحمیدرضا عصمتی و «چکیده انگلیسی» با مترجمی سیدمحمود موسوی است. 
سی امین شماره فصلنامه علمی ـ پژوهشی آیین حکمت در 236 صفحه و به شمارگان 200 نسخه و با قیمت 60000 ریال منتشر شد؛ علاقه مندان  برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی www.pwq.bou.ac.ir مراجعه کنند.