اخبار دفتر
قربان پور
1397/8/1 سه‌شنبه در اولین کارگاه تایپوگرافی تبیین شد؛ لزوم تبدیل تولیدات هنری به محصولات عینی استاد طراح گرافیگ با بیان این که در حوزه کودک و نوجوان خلأ جدی کارهای هنری احساس می شود، گفت: برای رشته های هنری از جمله تایپوگرافی جای کار فراوانی وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، قربانپور در حاشیه اولین کارگاه «تایپوگرافی» که به همت مرکز فرهنگی هنری در نگارستان اشراق قم برگزار شد، در گفت وگویی با بیان این که این اولین کارگاه تایپوگرافی در قم است، ابراز کرد: ما به دنبال تولید محصول هنری از این کارگاه هستیم تا کارهای هنری محدود به پوستر و نهایتاً فضای مجازی نباشد، بلکه وارد جامعه شود و به صورت بیرونی هم مورد استفاده واقع شود.

وی با بیان این که در حوزه کودک و نوجوان خلأ جدی کارهای هنری احساس می شود، گفت: در این جشنواره یک بخش تخصصی به این موضوع اختصاص داده است و بنا را بر این داریم که تولیدات این کارگاه روی محصولاتی از قبیل تیشرت، لوازم تحریر و لوازمی که مردم با آن سر رو کار دارند، کار شود.

این استاد طراح گرافیک ادامه داد: سعی ما بر این است که محصولاتی که تولید می کنیم، علاوه بر زیبایی هنری که دارند بتوانند مفاهیم دینی، ملی و ارزش های اجتماعی را به جامعه منتقل کنند.

وی با بیان این که ما هنوز اول راه هستیم و برای رشته های هنری از جمله تایپوگرافی جای کار فراوانی وجود دارد، افزود: این که به این فکر افتاده ایم که برای کودک و به طور کلی همه افراد جامعه محصولات هنری تولید کنیم و آن را به محصولات عینی مورد استفاده تبدیل کنیم، کار خوبی است که امسال در قم کلید خورده است.

قربانپور با بیان این که از دیگر کشورها در این زمینه خیلی عقب هستیم، گفت: من آینده این کار را خوب می بینم و استقبال خوبی هم شده و در اولین دوره بیش از 40 نفر نام نویسی کرده اند ولی چون تجربه چنین کاری در قم وجود نداشته است، هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.