اخبار دفتر
حسنی
1397/7/8 يكشنبه رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی: نیاز حوزه به طلاب رسانه ای یک نیاز اساسی است رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه پژوهشگران و فعالان رسانه ای مجاهدان جامعه امروزی هستند گفت: نیاز حوزه به طلاب رسانه ای یک نیاز اساسی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، محمد حسنی در مراسم افتتاحیه دوره جدید تربیت مربی سواد رسانه که در نگارستان اشراق برگزار شد تصریح کرد: با توجه به معنای مجاهد و شرایط فرهنگی جامعه، پژوهشگران و فعالان رسانه ای مجاهدان جامعه امروزی هستند.
وی ادامه داد: مجاهد واقعی کسی است که بر اساس شرایط جامعه و به دور از جو های کاذب حاکم بر آن، بتواند با تحلیل و بررسی وقایع، اولویت سنجی خوبی داشته باشد و اقدامات در خور را نیاز انجام دهد.
رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قیام امام خمینی (ره) را نمونه ای بارز از اولویت سنجی دانست و تصریح کرد: مجاهد راستین کسی است که نیازها و اولویت ها را فدای سلایق شخصی نکند و بر اساس نیاز های موجود عمل کند، همانگونه که امام راحل در سال ها پیش عمل نمودند.
وی ادامه داد: هم اکنون نیز، شاید به دلیل آسیب های وارد شده بر پیکره اجتماع و فرهنگ جامعه است که رهبر معظم انقلاب می‌گویند با توجه به شرایط کنونی اگر به جای برخی دیگر بودم فضای مجازی را برای فعالیت انتخاب می‌کردم.
رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی خطاب به هنرجویان دوره تربیت مربی سواد رسانه گفت: اثرگذاری در حوزه رسانه نیازمند تلاش و کوشش مضاعف است و با پژوهش، تحلیل درست، دقیق و آگاهانه از رویداد ها است که این اثرگذاری پدید می‌آید.
وی نیاز حوزه به طلاب رسانه ای را یک نیاز اساسی برشمرد و اظهارداشت: نمی‌توان کسی را که فیلم های زیادی مشاهده  کرده و یا در فضاهای رسانه ای دیگر فعالیت سطحی دارد، یک فرد رسانه ای و باسواد خواند.

حسنی گفت: یک فرد و یا طلبه دارای سواد رسانه ای، کسی که است که اولا بتواند تحلیل درستی از فضاهای رسانه ای اعم از سینما، فضای مجازی و... داشته باشد، دوما دین و رسانه را به درستی در کنار و در راستای یکدیگر قرار دهد و سوما سعی بر تولید و تعمیق آثار فرهنگی، انقلابی و دین محور داشته باشد.

کلمات کليدي
سواد رسانه, تربیت مربی سواد رسانه, حسنی, مرکز فرهنگی هنری, دفتر تبلیغات اسلامی, قم, حوزه علمیه قم, پرتال