اخبار دفتر
هفته اشراق
1396/9/12 يكشنبه رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی: هفته فرهنگی هنری اشراق نمونه عملی هم افزایی دستگاه های فرهنگی است رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: هفته فرهنگی هنری اشراق نمونه عملی هم افزایی دستگاه های فرهنگی است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، محمد حسنی "رئیس مركز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم" با اشاره به برگزاری نمایشگاه هفته فرهنگی هنری اشراق در استان فارس طی سخنانی اظهار داشت: هفته فرهنگی هنری اشراق در استان‌های مختلف كشورمان برگزار شده است كه هم‌اكنون نوبت به استان فارس رسیده است.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت ايجاد بسترهاي همكاري و تعامل ميان حوزه هاي علميه و دستگاه هاي مختلف فرهنگي و هنري ابراز داشت: هر كدام از این هفته‌ها دارای شاخص‌هایی بوده‌اند اما اینكه در این هفته‌ها دفتر تبلیغات اسلامی و سازمانهای مختلف فرهنگی هنری در كنار هم قرار می‌گیرند، بسیار مهم است چرا كه باید برای پاسخگویی به هجمه‌های فرهنگی دشمنان، متحد و منسجم حركت كرد که اميدواريم اين نشست ها و برنامه ها سرآغازي باشد براي هم افزايي بيشتر ميان دستگاه هاي مختلف فرهنگي و هنري.
حسنی با یادآوری اینكه فعالیت‌های فرهنگی هنری از سال ۶۰ در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم آغاز شده است، افزود: رشته‌های هنری تناسب خاصی با حوزه‌های علمیه دارند به خصوص در رشته‌هایی نظیر شعر و ادبیات داستانی كه طلاب حوزه‌های علمیه همیشه در این عرصه جزو بهترین بوده و هستند.
وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه علمیه قم در عرصه فقه هنر گفت: فقه و فلسفه هنر نیز از جمله مباحثی است كه حوزه علمیه به آن پرداخته است و توانستیم بخشی از این ظرفیت را در هفته فرهنگی هنری اشراق ارائه كنیم.
رئیس مركز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پیشنهاد داد تا از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها استفاده كرده و از هدررفت آنان پرهیز كنیم به خصوص در شیراز كه ذخایر بزرگی در این عرصه وجود دارد.
وی بر اهمیت عمل به شعارهایی كه در این عرصه داده می‌شود نیز تأكید كرد و گفت: هم‌افزایی سرآغاز تفاهم‌ها و شروع فعالیت‌های گروهی است كه باید از آن استفاده كرد.
لازم به ذکر است، هفته فرهنگی اشراق در شیراز توسط مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی و به میزبانی حوزه هنری فارس و به مناسبت هفته وحدت برگزار شده و تا میلاد حضرت محمد (ص) ادامه دارد.