قرآن
1396/3/25 پنجشنبه بررسی نظریه وحدت موضوعی سوره های قرآن در یک کتاب  کتاب نظریه وحدت موضوعی سوره های قرآن، نگرش ها و چالش ها ،با همت مرکز فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، به قلم سید علی اکبر حسینی در ۲۶۰ صفحه، انتشار یافت.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، زبان قرآن ادبی و علمی است یعنی اندیشه و احساس مخاطب را هدف قرار داده است و این نظریه در ادبیات ثابت شده که اگر اشعار یک ادیب متفاوت هم باشد دارای وحدت موضوعی برای تاثیر در مخاطب است و قرآن نیز از این قاعده مستثنی نیست.با این نگاه می‌توان از مبانی کلامی نیز دفاع قرآنی داشته باشیم و دُرهای درخشان تری از دریای بیکرانه قرآن به دست آوریم.
تناسب آیات و سوره‌های قرآن از جمله مباحث مهم در حوزه اسلوب قرآن است. نقش مؤثر و فزاینده آن موضوع در تفسیر و فهم قرآن، موجب شده در دانشی مستقل به‌بحث و نظر درآید. در این دانش بیش از بیست گونه مناسبت میان سوره‌ها و آیات قرآن مورد توجه قرار گرفته است.
«ارتباط و پیوستگی معنایی تمامی آیات یک سوره» از مهم‌ترین گونه‌های تناسب میان آیات است، که به نظریة وحدت موضوعی شهرت دارد. کتاب حاضر دیدگاه مزبور را به‌تفصیل بررسی و نقد می‌کند.
علاقمندان جهت تهیه کتاب به نشانی: قم، میدان شهداء، خیابان معلم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (نشر پژوهشگاه) مراجعه کرده و یا با تلفن: 37832834-025 تماس بگیرند.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما