صفحه اصلی | عضویت در خبرنامه | معرفی دفتر | پیوندها |  ارتباط با ما

 

 
 

 

 
 
       

English

العربیه

ویژه نامه

پیام روز

همایش ها

نظرسنجی

 

رئیس مرکز احیای آثار اسلامی:

میراث علمی علما پشتوانه تفکر امروزی ماست

رئیس مرکز احیای آثار اسلامی گفت: میراث علمی علما پشتوانه تفکر امروزی ماست و تا زمانی که از اندیشه‌هایی که از گذشته شکل‌گرفته، اطلاع نداشته باشیم نمی‌توانیم به سمت تولید اندیشه برویم.
به گزارش روابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام علی اوسط ناطقی در مراسم رونمایی از کتاب "انوار الفقاهه"   اظهار داشت: زیربنای تولید اندیشه توجه به آثار گذشتگان است و با فرصتی که جمهوری اسلامی ایران در اختیار حوزه‌های علمیه قرار داده است، می‌توانیم با استفاده از میراث علمای سلف به اندیشه‌های دینی بپردازیم و از این ‌رو باید در حفظ و بازسازی آنها کوشا باشیم.
وی افزود: تولید اندیشه بدون نگاه به گذشته غیرممکن است و حرکت در مسیر تولید اندیشه بدون اهتمام به اندیشه‌های گذشته، حرکت در مسیری لغزنده است.
مسئول پروژه تدوین مجموعه انوار الفقاهه خاطرنشان کرد: از بزرگ‌ترین وظایفی که بر عهده‌ی حوزه‌های علمیه است پاسداشت این میراث است و باید از ظرفیت‌هایی که در حوزه‌های علمیه هست در مسیر این کار استفاده کرد.
ناطقی با بیان اینکه در حوزه میراث فرهنگی نیاز به اطلاع و دست‌یابی به نظرات مختلف داریم گفت: اگر یک فقیه به نظرات مختلف دست پیدا نکند مطمئناً دریافتن حکم خود دچار خطا و اشتباه می‌شود.
وی در ادامه گفت: اگر فقهای ما از آثار شخصی مانند شیخ «حسن کاشف الغطاء» آگاه نباشند بسیار دچار اشتباه خواهند شد و ازاین‌رو احیای چنین کتاب‌هایی کمک بسیار بزرگی به علمای آینده خواهد کرد.
مسئول مرکز احیای آثار اسلامی با بیان اینکه گروهی پانزده‌نفره در راه احیای این اثر اقدامات ارزنده‌ای انجام داده‌اند اظهار داشت: سعی کرده‌ایم با استفاده از نظرات کارشناسان این عرصه، کارهایی از حد متوسط به بالا انجام دهیم تا به بهترین وجه عرضه شود و برای تمامی طلاب حتی کسانی که در سطح پایین هستند قابل استفاده باشد.
حجت‌الاسلام علی اوسط ناطقی با تأکید بر اینکه این مرکز از احیا گران آثار علمای قدیم استقبال می‌کند گفت: ما ضمن پذیرش انتقادات و پیشنهادات در مورد آثار احیاشده از سوی این مرکز، از کسانی که توانایی انجام این کار را دارند استقبال می‌کنیم.
منبع:

تاریخ خبر: 1394/8/18 دوشنبه
تعداد بازدید کل: 21436 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو اخبار

 
 
 

صفحه خانه   |   بانک اطلاعات   |   خدمات الکترونیک   |   محصولات فرهنگی   |   پایگاه های وب    |   روابط عمومی

 

www.dte.ir

Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما