صفحه اصلی | عضویت در خبرنامه | معرفی دفتر | پیوندها |  ارتباط با ما

 

 
 

 

 
 
       

English

العربیه

ویژه نامه

پیام روز

همایش ها

نظرسنجی

 

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد؛

کارکنان دفتر تبلیغات اسلامی خدمت مقام معظم رهبری می رسند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن اعلام خبری خوشحال کننده برای کارکنان دفتر تبلیغات اسلامی، گفت: در دیداری که با مقام معظم رهبی داشتیم، از معظم له درخواست کردیم تا مجموعه دفتر تبلیغات خدمت ایشان برسند که خوشبختانه معظم له قبول کرده و مسئولان دفتر رهبر انقلاب قول دادند تا این برنامه به زودی انجام شود.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین واعظی در نشست فصلی با کارکنان دفتر تبلیغات اسلامی به فرازهایی از زیارت جامعه کبیره اشاره کرد و گفت: زیارت جامعه کبیره، دوره جامع امام شناسی است و همانگونه که وحی، تجلی خداوند است، ائمه نیز مجرای صفات الهی بوده و سلوک آنان، ترجمان وحی الهی می باشد؛ چراکه در این فراز آمده است: «و تراجمة لوحیه و ارکانا لتوحیده و شهداء علی خلقه/ مفسران وحیش و بنیان های توحیدش و گواهان بر خلقش ...».
وی با اشاره به آیه 105 سوره توبه، ابراز داشت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «وَ قُلِ اعْمَلُوا فَسَیَرَی اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ سَتُرَدُّونَ إِلی‏ عالِمِ الْغَیْبِ وَ الشَّهادَةِ فَیُنَبِّئُکُمْ بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ/ بگو هر عملى که می خواهید بکنید که خدا و رسولش و مؤمنین کامل اعمال شما را می بینند و به سوى او که به غیب و شهود آگاه است رجوع می کنید پس شما را به آنچه انجام می دادید خبر می دهد».
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این مطلب که روایتی ذیل این آیه وجود دارد، خاطرنشان ساخت: 
یعقوب بن شعیب گوید: از امام صادق(ع) درباره این آیه پرسیدم که مراد از مومنان کیانند؟ فرمود: آنان ائمه علیه السلام هستند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این سؤال که چرا خداوند متعال برای اعمال بندگان، شاهد قرار داده است، تصریح کرد: دو فلسفه برای این شاهدان می توان بیان کرد که فلسفه نخست آن این است که در قیامت احوال بندگان بسیار شدید و سخت بوده و بشریت اعمال خود را به گردن نخواهد گرفت و انکار خواهد کرد؛ پس در آنجا لازم است که شاهدان شهادت دهند.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی ادامه داد: فلسفه دیگر شاهدان این است که حضور و وجود آنان، سبب تقویت روحیه تقوا، پاکی و اجتناب از گناه در میان بندگان خواهد شد.
وی اظهار داشت: اگر باور داشته باشیم که خداوند متعال، نبی مکرم اسلام(ص)، ائمه اطهار(ع) و ملائکه شاهد بر  اعمال ما هستند، نتیجه طبیعی چنین باوری، مواظبت و مراقبت بیشتر خواهد بود.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در بخش دیگر از سخنان خود به دیدار با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: در این دیدار خدمت حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) رسیده و گزارشی از فعالیت ها و جهت گیری های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عرضه کردیم که معظم له با اشراف کامل بر برنامه های ما، رضایت خوبی داشته و این جمله را فرمودند که: «من از همه جهت خیالم از دفتر راحت است».
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: این رضایت مقام معظم رهبری، بشارتی برای تمام کارکنان است؛ چراکه این خرسندی، حاصل زحمات شما بزرگواران است.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی ابراز داشت: ایشان نائب الامام بوده و رضایت ایشان رضایت امام زمان(عج) و رضایت حضرت ولی عصر(عج)، رضایت حق تعالی را به همراه خواهد داشت.
وی کارکنان دفتر تبلیغات  اسلامی را اشخاصی خدمتگذار، پاک دست و علاقمند به کار دانست و گفت: صفا، خلوص و انگیزه در کارکنان دفتر تبلیغات اسلامی، سبب شمول رحمت الهی برای ما شده است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی ضمن اعلام خبری خوشحال کننده برای کارکنان دفتر، خاطرنشان ساخت: در این دیدار از معظم له درخواست داشتیم تا مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی خدمت ایشان برسند که خوشبختانه ایشان قبول کرده و مسئولان دفتر رهبر انقلاب قول دادند تا این برنامه به زودی انجام شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به مشکلات بودجه ای دفتر تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: متأسفانه همانند سال 91 با مشکلات بودجه ای مواجه بوده و در اوضاع مساعد مالی قرار نداریم.
حجت الاسلام و المسلمین واعظی مشکلات بودجه ای دفتر را ناشی از کاهش درآمدهای دولت دانست و تصریح کرد: بنابر اطلاعاتی که به دست ما رسیده، درآمد نفتی دولت در 4 ماه اول امسال 36 درصد کاهش پیدا کرده است که در این راستا تخصیص های آنان به دفتر ماهانه به 3 و نیم میلیارد رسیده است.
وی بیان داشت: دفتر تبلیغات اسلامی از لحاظ قانونی ملزم به پرداخت مزایا و افزایش 14 درصدی حقوق نیست؛ اما بنابر تصمیمات هیأت امنا، دفتر تبلیغات اسلامی همه ساله این کار را انجام داده و ادامه خواهد داد؛ چراکه معتقدیم حوزه های علمیه متعلق به امام زمان (عج) بوده و حضرت برای تبلیغ دین و تقویت مکتب اهل بیت (ع) مشکلات مالی را حل خواهند کرد.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی همچنین به موضوع طرح قطب ها در دفتر تبلیغات اسلامی پرداخت و گفت: رهبر انقلاب این طرح را تأیید کرده و سفارش بر انجام آن کرده اند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تشریح طرح قطب ها، اظهار داشت: در این طرح، تغییر آهنگ و رویکرد در دفتر تبلیغات اسلامی به وجود خواهد آمد و آن را مأموریت گرا و مسئله محور خواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی ابراز داشت: در این طرح به موضوعات مهم فرهنگی کشور اعم از سبک زندگی اسلامی، فرق انحرافی، ضعف اخلاق فردی و اجتماعی، ولایت فقیه و ... پرداخته و میزهایی با وجود صاحب نظران تشکیل خواهیم داد تا بتوانیم در این راستا دستاورهای خوبی داشته باشیم.
وی یادآور شد: تفاوت طرح قطب ها با برنامه های امروز دفتر، صورت کامل و جامع آن است که انشاءالله دستاوردهای آن را در سال های آتی مشاهده خواهیم کرد.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به طرح پایلوت مبارزه با فرق انحرافی در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: خوشبحتانه این طرح در مدت 3 سال و با هزینه 5 میلیارد تومان در این استان انجام خواهد شد که دفتر مقام معظم رهبری دو و نیم میلیارد آن را متقبل شده است.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی با بیان هجمه های فرهنگی دشمنان، تصریح کرد: باید در این راه جهادی وارد میدان شد و تلاش کرد تا بتوان رضایت حضرت حق را به دست آورد.
وی همچنین به جمله دیگری از رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان در آن دیدار پس از گزارش بنده فرمودند: «ارزشمندترین مسئله، انگیزه بالایی است که در دفتر تبلیغات اسلامی برای کار وجود دارد».
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در پایان خطاب به معاونان و مدیران اظهار داشت: شما باید در مجموعه های تحت اشراف خود، به کادرسازی پرداخته و برای 20 سال آینده دفتر نیروی قوی داشته باشید.
منبع:

تاریخ خبر: 1394/6/6 جمعه
تعداد بازدید کل: 21158 تعداد بازدید امروز: 6
 
امتیاز دهی
 
 

 
 
 

صفحه خانه   |   بانک اطلاعات   |   خدمات الکترونیک   |   محصولات فرهنگی   |   پایگاه های وب    |   روابط عمومی

 

www.dte.ir

Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما